اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

جشنواره آلو در روستای ملحمدره اسدآباد برگزار می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: جشنواره آلو از تاریخ نهم تا 15 مهرماه در روستای ملحمدره اسدآباد برگزار خواهد شد.

جشنواره آلو در روستای ملحمدره اسدآباد برگزار می‌شود

سقراط بی‌رنگ امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه برداشت محصولات باغی در شهرستان اسدآباد در حال اتمام است از برداشت هلو، شلیل و آلو خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی جشنواره آلو در اسدآباد ادامه داد: این جشنواره از تاریخ 9 تا 15 مهرماه در روستای ملحمدره اسدآباد برگزار خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه بیشترین میزان تولید آلو در روستای ملحمدره، ویرایی، هلوراولیا و سفلی، ترخین‌آباد انجام می‌شود افزود: سطح باغات آلو در این شهرستان 250 هکتار است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده 4 هزار تن آلو در این شهرستان برداشت شود بیان کرد: تعداد بهره‌برداران باغات آلو در اسدآباد 200 نفر اعلام شده اما تا 300 بهره‌بردار در تولید این محصول فعالیت دارند.

بی‌رنگ با اشاره به اینکه جشنواره آلو به خاطر گردشگری بودن روستای ملحمدره در این روستا برگزار می‌شود ادامه داد: نهم مهرماه آخرین روز «هفته گردشگری» و 15 مهرماه «روز روستا» است که در همین تاریخ جشنواره برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جشنواره با همکاری جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی برگزار می‌شود افزود: آلوی ملحمدره بهترین کیفیت را دارد و قسمت عمده‌ای به صورت آلوبخارا و آلوی تیزابی تولید می‌شود.

انتهای پیام/89045/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول