اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

طنین زنگ شکوفه‌ها در دبستان‌های کشور/ خاطره آقای وزیر از اولین روز مدرسه

زنگ شکوفه‌ها در دبستان‌های سراسر کشور طنین‌انداز شد.

طنین زنگ شکوفه‌ها در دبستان‌های کشور/ خاطره آقای وزیر از اولین روز مدرسه

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، زنگ شکوفه‌ها در مدارس سراسر کشور طنین انداز شد.

مراسم نمادین زنگ شکوفه‌ها توسط یک دانش‌آموز کلاس اولی با همراهی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مدیران، در مدرسه پسرانه تشیع واقع در منطقه ۱۹ تهران برگزار شد؛ در این مراسم همچنین از خانواده 2 شهید تجلیل شد.

* تحصیل بیش از 8 میلیون دانش‌آموز در دبستان‌های کشور

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم جشن شکوفه‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال شاهد بیش از 2 درصد رشد دانش‌آموزان در دوره ابتدایی هستیم و بیش از 8 میلیون دانش‌‌آموز در دبستان‌ها ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین و تأثیرگذارترین دوره آموزشی ما، دوره ابتدایی است و شخصیت بچه‌ها در این دوره شکل می‌گیرد، گفت: تمام تلاشمان این است که پوشش آموزشی را برای تمام کودکان لازم‌التعلیم برقرار کنیم و همه کسانی که در ایران زندگی می‌کنند از فرصت آموزش برخوردار شوند.

* توزیع دانش‌آموزان در مدارس نرمال نیست

وزیر آموزش و پرورش در خصوص تراکم بالای دانش‌آموزی در مدارس، بیان کرد: توزیع دانش‌آموزان در مدارس ما، توزیع نرمالی نیست؛ 5 هزار مدرسه با کمتر از 5 دانش‌آموز و 14 هزار مدرسه با کمتر از 10 دانش‌آموز داریم. 

وی با بیان اینکه توزیع مدارس به‌گونه‌ای بوده که متناسب با جمعیت نبوده است، افزود: باید تلاش شود در توسعه جدید فضاهای آموزشی به این نکته توجه شود.

* در اولین روز مدرسه گریه نکردم

حاجی‌میرزایی درباره خاطره روز اولی که به مدرسه رفته بود، گفت: روز اول مدرسه برای هر دانش‌آموز و خانواده‌ای، روز بسیار خاطره‌انگیزی است؛ شوق یادگیری به همراهش یک ترسی از اینکه چه شرایطی در انتظار ماست، کجا وارد می‌شویم، با چه کسانی آشنا می‌شویم، وجود دارد؛ در آن روز گریه نمی‌کردم اما این ناشناخته‌ها باعث می‌شد که تشویش و اضطرابی باشد که به سرعت با معلم خوب برطرف شد.

وی ادامه داد: معلم فوق‌العاده تأثیرگذار است تا دانش‌آموزان با این محیط جدید خو کنند به هر حال دانش‌آموزان وارد محیط جدیدی شده و با افراد جدیدی آشنا می‌شوند؛ سرعت انطباق با محیط بستگی به کیفیت معلم و مهارتی دارد که معلم در ایجاد یک فضای مناسب دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم وزیر شوم، اظهار کرد: فرزندان عزیزم و کسانی که امروز پا به مدرسه می‌گذارند، بدانند که این دوره، دوره مهمی در زندگی آنهاست؛ بیشترین قدرت یادگیری را در همین دوره دارند و بنابراین همه تلاش‌شان را کنند و با شور و شوق و نشاط در کلاس حاضر شوند و این فرصت را غنیمت بشمارند، فرصتی که تا آخر عمر، روزهای به یاد ماندنی در زندگی‌شان خواهد بود. 

وی اضافه کرد: موضوع مهارت اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا کرده است و بیش از دانش است؛ در گذشته تلاش می‌شد که به افراد انتقال دانش شود و مهارت هم مهارت خواندن، نوشتن و حساب کردن بود؛ باید تأکید کنیم که به افراد مهارت‌های پایه برای زندگی را بیاموزند و بهترین دوره برای انتقال مهارت‌های پایه زندگی، دوره ابتدایی است بنابراین الان مهارت‌ها اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول