اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کارنامه ضعیف دولت در تامین معیشت مردم/ناراضی‌پروری حتی در مرفه‌ترین نقطه تهران

روزنامه‌نگار و کارشناس مسائل سیاسی گفت: ناراضی پروری در همه جای کشور از دیگر حربه‌های دشمنان است که در این‌یکی دو سال به‌شدت در حال کار بر روی آن هستند، شما الآن اگر به مرفه‌ترین منطقه تهران بروید بازهم از برخی مشکلات ناراضی هستند.

کارنامه ضعیف دولت در تامین معیشت مردم/ناراضی‌پروری حتی در مرفه‌ترین نقطه تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان با حضور در جمع دانشجویان یازدهمین دوره خط امام استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مسائلی همچون جریان شناسی داخلی و بین المللی، انتخابات آتی و مهم ترین برنامه های دشمن برای ضربه زدن به کشور گفت: مسائل اخباری جریانات مسئله اصلی دانشجویان بسیجی نیست، بلکه آنچه مهم است جریانات سیاسی است که به‌ صورت مستمر ادامه دارد و باید جنگ نرم، سبک زندگی و تفکر را مورد مطالعه قرار دهیم و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم، همان‌طور که جریان مقابل و دشمنان نظام در حال انجام این کار هستند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دشمن در جنگ نرم افتخار زدایی به دو روش بزرگ‌نمایی و القاء ناکارآمدی‌ها و نقاط ضعف برخی از مدیران و مسئولان نظام، دوم تحریف و برهم زدن اصل روایت‌های تثبیت‌ شده انقلاب و تطهیر پهلوی در سال‌های گذشته یا عوض کردن جای جلاد و شهید در انتخابات سال 96 از این قبیل افتخار زدایی‌ها هستند.

گنجی ادامه داد: یا در مملکت راه می‌افتند تا به مردم القاء کنند که قدرت موشکی به درد ملت نمی خورد و می گویند قدرت موشکی به چه‌کارمان می‌آید؟، جنگ- جنگ موشک‌ها نیست، پس چرا نمی‌گویند موشک به چه درد آمریکا، اسرائیل و عربستان و اروپاییان می‌آید که آن‌ها پیشرفته‌ترش رادارند.

لذا جوانان ما باید نقاط قوت و افتخارآمیز خود را بشناسیم و با آن‌ها آشنا باشیم تا در صورت ورود دشمنان برای ضربه زدن به کشور از این روش بتوانیم به جامعه آگاهی ببخشیم.

گنجی خاطرنشان کرد: وحدت ملی و همبستگی در ایران از 500 سال پیش تاکنون بی‌سابقه است و در این سال‌ها همیشه وحدت و عرق ملی در ایران انسجام داشته و دارد. درست است قسمت‌هایی از خاک کشور آن جداشده ولی اصل آن سر جای خودش است.

یکی از مؤلفه‌هایی که می‌خواهند آن را به هم بزنند، همین وحدت ملی در کشور است که با حربه‌های مختلف قصد دارند با تفرقه‌افکنی میان قومیت‌ها، فرقه‌ها و مذاهب مختلف کشور درصدد ضربه زدن به آن هستند تا با ایجاد شکاف میان ملت وحدت ملی را خدشه‌دار کنند.

زمانی برخی با شعار بازگردانی عزت ملی پای به عرصه‌ی انتخابات گذاشتند اما دشمنان از سوء مدیریت و بی‌کفایتی آنان دارند استفاده می‌کنند و با مانور و سیاه نمایی بر روی وضعیت معیشتی مردم، گرانی و گرسنه جلوه دادن مردم می‌خواهند عزت ملی را در انظار مردم لکه‌دار کنند.

این فعال سیاسی بیان کرد: با مقایسه ایران با کشورهای همانند ژاپن، کره جنوبی مالزی و برخی کشورهای دیگر می‌خواهند عزت مردم را نادیده بگیرند، اگر بحث بر سر مقایسه است ایران را باید اولاً با کشورهای منطقه همانند پاکستان، عربستان، مصر و.. مقایسه کرد که متحد استراتژیک آمریکا هستند. در حالی‌ که کره جنوبی و ژاپن بدون نظرخواهی از آمریکا حتی نمی‌توانند پول‌های بلوکه ما را پس بدهند.

تاریخ معاصر ایران پر از خیانت‌های بیگانگان و غرب پرستان به کشور است. اما هنوز نمی‌دانیم بعضی‌ها چرا نگاهشان به غرب و بیگانه دوخته‌ شده است.

وی در جواب دانشجویی در خصوص عدالت در کشور گفت: امام علی (ع) 4 سالی که در رأس حکومت قرار داشت، در 4 سال آن در حال مبارزه برای عدالت با داخلی‌ها بود و نه کفار تا سرانجام توانست به اسوه عدالت و حکومت الهی در تاریخ تبدیل شود.

گنجی در پاسخ دیگری در خصوص وضعیت منطقه اذعان کرد: امروزه می‌بینیم که مدیریت اقتصادی نفت جهان از اوپک خارج و در دست انصارالله یمن قرار گرفته است، اینکه جرئت نمی‌کنند  به ما حمله کنند، ناشی از تشکل محور مقاومت در مقابل نیروهای آمریکایی در سراسر منطقه و حتی جهان است.

وی افزود: می‌گفتند چرا باید به عراق و سوریه کمک کنیم و جوانان ما را که در راه دفاع از کشور و انقلاب شهید می‌شدند را مورد تمسخر قرا می‌دادند و به آنان کشته‌های بشار اسد می‌گفتند، عده‌ای در توییتر و روزنامه‌هایشان در بازی دشمن قرار گرفتند و عده‌ای نیز قلم‌هایشان را فروختند تا عزت را از مردم بگیرند.

گنجی ادامه داد: داعش و تروریست‌ها نتوانستند با انتشار فیلم ذبح فرزند یا شوهر یا پدرشان و تمسخرشان اشک به چشم خانواده شهدا و ملت بیاورد اما از روی جهل با قلم‌های خود اشک قدرنشناسی را از چشمان خانواده شهدا جاری کردند و قلب ملت را جریحه‌دار کردند، الآن قصد دارند با حذف نام شهدا از کوچه‌ها استیصال خود را جبران کنند.

وی افزود: دانشجویان و جوانان ما اجازه ندهند ارزش‌های انقلاب دچار خدشه، دست‌کاری یا فراموشی شوند. مسیر انقلاب و امامین انقلاب هزینه دارد، هزینه‌های آن را باید در حد عاشورا ببینید زیرا انقلاب ما در امتداد عاشورا و از نهضت عاشورا الگو گرفته است.

وی تصریح کرد: روایت شهدای ما و امثال شهید چمران آیا افسانه است یا واقعیت، با یک فشار اقتصادی دشمن چگونه می‌خواهیم و می‌توانیم این ارزش‌ها را رها کنیم، اگر پول عزت و قدرت می‌آورد، کویت ظرف چند دقیقه توسط صدام تسخیر نمی‌شد.

گنجی بیان کرد: ایستادگی مردم ایران ترامپ و اندیشمندان کاخ سفید را دیوانه کرده است و برنامه‌ریزی‌هایشان را به هم زده است. رفاه و معیشت حق این مردم است و مسئولان باید آن را فراهم کنند، بخش زیادی از مشکلات امروز کشور ناشی از عدم تدبیر لازم و عدم استفاده از مدیران شایسته در پست‌های مدیریتی است.

وی گفت: کسی نمی‌تواند بگوید زندگی و معیشت مردم با مشکل و سختی روبرو نیست، هم امکانات لازم و هم‌توان آن در کشور وجود دارد که اگر مسئولان و مدیران وقت بخواهند می‌توانند مشکلات مردم را رفع کنند،

گنجی ادامه داد: اما ناراضی پروری در همه جای کشور از دیگر حربه‌های دشمنان است که در این‌یکی دو سال به‌شدت در حال کار بر روی آن هستند، شما الآن اگر به مرفه‌ترین منطقه تهران بروید بازهم از برخی مشکلات ناراضی هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در برخی بخش‌ها هم همه‌ چیزمان نسبت به قبل بالای صد در صد فراهم است اما می‌بینیم اعلام رضایت ندارند، که بخشی از این به پدیده ناشکری است که پدید آورده‌اند تا بر روی افتخارات گذشته و حال سرپوش بگذارند.

مدیرمسئول روزنامه جوان با شاره به انتخابات آتی کشور گفت: در انتخابات ذهن و تفکر دانشجویان انقلابی ما باید  دغدغه‌های رهبر انقلاب باشد، که همیشه فرموده‌اند "اصل مشارکت مردم و انتخاب‌کنندگان هستند نه انتخاب شوندگان" لذا به‌جای اینکه دنبال انتخاب شوندگان باشیم، باید برویم سراغ انتخاب‌کنندگان یعنی مردم.

وی گفت: برخی در بازار دو قطبی سازی و برخی در بازار آمار اقتصادی ناظر به جیب افراد رأی جمع می‌کنند. آدم‌های متدین و انقلابی باید برای معیشت مردم برنامه جدی داشته باشند، کسانی که الآن در قدرت هستند، در بخش معیشت مردم و ایجاد بسترهای لازم برای رفاه آنان کارنامه قابل قبولی ندارند.

گنجی تصریح کرد: مردم به امنیت و اقتدار اقتصادی نیاز دارند نه وعده اقتصادی و حرف کسانی می‌توانند اعتماد مردم را جذب کنند که اقتدار اقتصادی، نظم و تدبیر اقتصادی در کشور ایجاد کنند. مردم نیز قطعاً ناظر هستند و به برنامه اقتصادی بهتر رأی می‌دهند.

وی در پایان تأکید کرد: دانشجویان ما نیز باید مطالبات خود را بر روی برنامه اقتصادی کاندیداها باشد، و باید توجه کنند برنامه اقتصادی نئولیبرالسیمی اجازه برخورد یا عرضه برخورد با دلال‌های بازار را ندارد، اقتصاد لیبرالی خودش دلال پرور است.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول