اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اقتدار نظام جمهوری اسلامی امروز به مرحله بازدارندگی رسیده است

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی با اشاره به اینکه دشمن در برابر شکست‌های که از ایران متحمل شده، زخمی‌تر از گذشته است، گفت: اقتدار نظام جمهوری اسلامی که بر اساس مقاومت بوده، امروز به مرحله بازدارندگی رسیده است.

اقتدار نظام جمهوری اسلامی امروز به مرحله بازدارندگی رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، علی‌رضا قامتی در جلسه شورای اداری کاشمر که در سالن همایش‌های آبفای شهری این شهرستان برگزار شد، با تأکید بر اینکه تلاش همه برای بقای نظام است و به‌عنوان سرباز از کیان نظام و انقلاب دفاع می‌کنیم، اظهار کرد: اگرچه آمریکا برای ضربه زدن و ساقط کردن نظام و انقلاب رویکرد خودش را در پنج لایه تقسیم‌بندی کرده بود، اما با هوشیاری و بیداری ملت و رهنمودهای مقام معظم رهبری تمام توطئه‌ها و دسیسه‌های آن خنثی شد و به اهدافی که مدنظرش بود دست نیافت.

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی با بیان اینکه دشمن از دی‌ماه 96 با فعالیت‌های سیاسی و چیدمان برنامه‌هایی که داشت، تلاش کرد تا جشن چهل‌سالگی انقلاب در بهمن 97 برگزار نشود، افزود: خوشبختانه در سایه هوشیاری و بیداری ملت جشن انقلاب را گسترده‌تر و باشکوه‌تر از گذشته برگزار کردیم.

وی با اشاره به شکست آمریکا در قضیه خروج آمریکا از برجام بیان کرد: با تغییر رویکرد ایران پس از خروج آمریکا از برجام، رویکرد سیاسی کشورهای منطقه نیز با ایران تغییر کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی با اشاره به اینکه انهدام مدرن‌ترین پهپاد آمریکایی به دست جوانان ایرانی بزرگ‌ترین شکست نظامی آمریکا در برابر ایران به شمار می‌رود، یادآور شد: امروز با توجه به اینکه دشمن در تمامی حرکت‌هایی که علیه نظام و انقلاب اسلامی تدارک دیده بود شکست‌خورده است، به یک دشمن زخمی تبدیل‌شده است و در این راستا هیچ‌گاه نخواهد نشست و به دنبال توطئه‌های جدید خواهد بود.

وی با بیان اینکه عزت و اقتدار ملت ایران قابل‌ معاوضه نیست بیان کرد: اگرچه تحریم شخصیت‌ها و افراد در حوزه اقتصادی خلاف مجامع بین‌المللی است خوشبختانه خللی نیز در این حوزه ایجاد نشده است.

 قامتی با تأکید بر اینکه در حوزه اجتماعی از طریق شبکه‌ها اجتماعی زمینه را برای جنگ اجتماعی فراهم کردند تا مردم را از حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس منصرف کنند، ابراز کرد: با وجود تلاش دشمنان و بر اساس برآورد استانی از راهپیمایی روز جهانی قدس میانگین جمعیت شرکت‌کننده نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش‌یافته بود به‌طوری‌که اقتدار نظام جمهوری اسلامی که بر اساس مقاومت بوده، امروز به مرحله بازدارندگی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه امروز در برابر پیاده‌سازی بسیاری از تهدیدات دشمن مصون هستیم، تأکید کرد: در ابلاغیه بودجه برای تمامی حوزه‌ها ملاحظات پدافند غیرعامل دیده‌ شده است، بنابراین برای اینکه در برابر لایه‌های تهدید دشمن به اصل بازدارندگی دست‌یابیم باید اهداف و استراتژیک‌ها در ابعاد مختلف تعریف و اولویت‌های آن تعیین شود.

14 کیلومتر جاده کاشمر به شادمهر پس از رفع نواقص افتتاح می‌شود

در ادامه فرماندار کاشمر نیز  با اشاره به اینکه بنا به وعده اداره کل راه و شهرسازی قرار بود 14 کیلومتر از گذرگاه خونین کاشمر هم‌زمان با هفته دولت به بهره‌برداری برسد گفت: اگرچه در ابتدای شهریورماه آسفالت و خط‌کشی این جاده انجام شد اما با توجه به اهمیت مباحث ایمنی به‌عنوان دغدغه اصلی، تا  تأمین حداقل‌های ایمنی اجازه بهره‌برداری از این محور را نخواهیم داد.

مسلم ساقی با تأکید بر اینکه 9 کیلومتر ابتدایی جاده کاشمر تا سه‌راهی شادمهر که به پلیس‌راه کاشمر ختم می‌شود یک محور اصلی 4 خطه است یادآور شد: با توجه به حضور اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها و بازدید از این محور، صورت‌جلسه‌ای تنظیم شد و باید مواردی که در این صورت‌جلسه از نگاه کارشناسی قیدشده است رفع‌و رجوع شود.

وی با اشاره به اینکه اختلاف دستگاه‌های اجرایی باید در درون دولت حل شود خاطرنشان کرد: اگر اختلافی بین دستگاه‌ها ایجاد شود باید در فرمانداری مطرح و مورد حل‌وفصل قرار گیرد و از بردن این اختلاف به دستگاه قضایی پرهیز کرد.

 فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه برگزاری جلسات و کارگروه‌های قانونی بر اساس اسناد بالادستی انجام می‌شود افزود: به دلیل اینکه در این جلسات در خصوص موضوعات مختلف تصمیم‌گیری می‌شود ضرورت دارد رؤسای دستگاه‌های اجرایی حضوری مستمر و فعال داشته باشند.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس تأکید کرد: تمامی ادارات باید بیش از ظرفیتی که در هفته دولت گذاشتند در هفته دفاع مقدس به‌کار بگیرند، چراکه بنا داریم عملکرد مدیران در حوزه دفاع مقدس را به‌صورت کمی و کیفی مورد ارزیابی قرار دهیم.

اجرای 80 برنامه متنوع در بزرگداشت هفته دفاع مقدس

همچنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشمر نیز تأکید بر اینکه در گرامیداشت هفته دفاع مقدس اجرای بیش از 80 برنامه مختلف فرهنگی، سیاسی، ورزشی توسط پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج در نقاط مختلف شهرستان برنامه‌ریزی‌شده است گفت: دیدار با رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه توانمندی‌ها،  برگزاری اردوهای جهادی، نواختن زنگ مهر حسینی در مدارس، همایش بصیرتی با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب، مسابقات فرهنگی و ورزشی ازجمله مهم‌ترین این برنامه‌هاست.

 علی یعقوبیان با انتقاد از اینکه برخی ادارات در سطح شهرستان در خصوص آذین‌بندی و نصب بنر و پرچم در هفته دفاع مقدس اقدامی انجام نداده‌اند یادآور شد: دفاع مقدس مختص یک سازمان یا یک مجموعه نیست، بنابراین با توجه به اینکه برابر دستورالعمل همه ادارات و نهادها باید در برنامه‌های هفته دفاع مقدس حضوری فعال و اثرگذار داشته باشند، انتظار این است که ادارات ایفای نقش کنند.

ایران پاسخ دندان‌شکنی به بی‌عقلی و تجاوز دشمنان می‌دهد

امام‌جمعه کاشمر نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه دفاع مقدس به دلیل اینکه برای خدا انجام شد به یک حماسه جاودانه تبدیل‌شده است، گفت: ملت ایران هیچ‌گاه جنگ‌طلب و آغازگر جنگ نبوده و نخواهد بود، اما اگر دشمنان بی‌عقلی و تجاوز کنند قطعاً با پاسخ دندان‌شکن مواجه می‌شوند.

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی با بیان اینکه ملت ایران به دنبال صلح، آرامش و آزادی برای همه ملت‌هاست، خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس تنها از خودمان در برابر تجاوز دشمن دفاع کردیم به‌طوری‌که دفاع مقدس به نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل شد.

امام‌جمعه کاشمر با اشاره به اینکه بدون مذاکره و توسل به سایر کشورها در میدان جنگ ثابت کردیم که حق با ماست، یادآور شد: ضرورت دارد حماسه دفاع مقدس همانند حماسه کربلا زنده نگه‌داشته شود، چراکه نیاز داریم این حماسه جاودان به نسل‌های جوان منتقل شود و آنان نیز در جریان رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس قرار گیرند.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول