اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فهرست مشترک اعراب رسما از نخست‌وزیری «گانتز» حمایت کرد

رهبر لیست مشترک اعراب کنست رژیم صهیونیستی روز یکشنبه حمایت خود از «بنی گانتز» برای تصدی پست نخست وزیری اسرائیل را اعلام کرد.

فهرست مشترک اعراب رسما از نخست‌وزیری «گانتز» حمایت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایمن عوده» رهبر لیست مشترک عربی در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در یادداشتی در روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» نوشت که نمایندگان عرب کنست تصمیم گرفته‌اند که به حضور «بنیامین نتانیاهو» در پست نخست وزیری این رژیم پایان دهند.

وی همچنین نوشت که لیست مشترک اعراب از قدرت خود برای حمایت از نخست وزیری «بنی گانتز» استفاده خواهد کرد.

لیست مشترک اعراب توانست در انتخابات هفته پیش رژیم صهیونیستی 13 کرسی کنست را بدست بیاورد تا به سومین ائتلاف بزرگ در کنست تبدیل شده و از مهمترین تصمیم گیرندگان نخست وزیر بعدی رژیم صهیونیستی باشد.

به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، سران این فهرست امروز در جریان رایزنی‌ها برای تشکیل کابینه جدید، رسما به «رئوین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی گفته‌اند که از نخست‌وزیری گانتز حمایت می‌کنند. از دهه ۱۹۹۰ تاکنون این اولین بار است که احزاب عربی از یکی از گزینه‌های نخست‌وزیری حمایت می‌کنند. 

عوده در ادامه یادداشت خود نوشت که از طرف لیست مشترک اعراب به رئیس اسرائیل توصیه می‌کند که بنی گانتز، رهبر میانه‌گرای آبی و سفید را به عنوان نخست وزیر بعدی انتخاب کند که این اقدام گام مهمی به سوی ایجاد اکثریت مورد نیاز برای جلوگیری از نخست وزیر شدن نتانیاهو برای یک دوره دیگر بوده و پایانی برای دوران سیاسی وی خواهد بود.

در انتخابات هفته پیش در فلسطین اشغالی، ائتلاف آبی و سفید توانست با مجموع ۲۵.۸۱ درصد کل آراء، تعداد ۳۳ کرسی از پارلمان را به خود اختصاص دهد. حزب لیکود به رهبری  نتانیاهو نیز با مجموع ۲۵.۰۹ درصد آراء توانست ۳۲ کرسی را در کنست کسب کند. (جزئیات بیشتر)

لیست مشترک اعراب در حالی حمایت خود را از گانتز اعلام می‌کند که «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب اسرائیل بیتنا که هشت کرسی در کنست رژیم صهیونیستی دارد، لیست مشترک نمایندگان عرب را دشمن توصیف کرده و گفته که هرگز در دولتی که شامل نمایندگان عرب باشد حضور نخواهد یافت.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول