اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

نیاز به 500 میلیارد تومان برای حل مشکل کمبود فضای آموزشی در قم

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم گفت: برای این که بتوانیم در زمینه سرانه فضای آموزشی به میانگین کشوری برسیم، باید 250 هزار متر مربع فضای آموزشی معادل 100 مدرسه بزرگ 12 کلاسه در استان قم احداث شود که اعتباری معادل 500 میلیارد تومان نیاز دارد.

نیاز به 500 میلیارد تومان برای حل مشکل کمبود فضای آموزشی در قم

محسن پورگلیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت فضای آموزشی در استان قم اظهار کرد: در نقاط مختلفی در استان با مساله کسری فضای آموزشی مواجه هستیم، به خصوص منطقه پردیسان که یک منطقه تازه ساخت است.

وی ادامه داد: در همه مناطق در حال توسعه شهر قم همچون بلوار غدیر، حد فاصل بلوار 15 خرداد تا کمربندی، شهرک فاطمیه، انسجام و شرق بلوار جمهوری باید فضای آموزشی جدید احداث شود، نیاز به واگذاری زمین‌های آموزشی در این مناطق برای احداث مدرسه داریم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم افزود: رتبه استان در سرانه فضای آموزشی در کشور 26 است و برای این که بتوانیم در این زمینه به میانگین کشوری برسیم، باید 250 هزار متر مربع فضای آموزشی معادل 100 مدرسه بزرگ 12 کلاسه در استان قم احداث شود که اعتباری معادل 500 میلیارد تومان نیاز دارد.

پورگلیان با اشاره به اعتبارات برای مدرسه سازی در استان قم اظهار کرد: جمع بودجه دولتی و کمک‌های خیرین در این بخش سالیانه حدود 50 میلیارد تومان است و این رقم تنها 10 درصد اعتبار مورد نیاز برای رسیدن فضای آموزشی به میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: بنیاد برکت به احداث 12 پروژه در مناطق روستایی استان قم اقدام کرده، البته مشکل کسری فضای آموزشی استان بیشتر در مناطق شهری و شهر قم است و با مشکل زیادی در زمینه سرانه فضای آموزشی در روستاهای استان مواجه نیستیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم خاطرنشان کرد: ضریب رشد جمعیت استان بالاتر از میانگین کشور است و با مساله مهاجرت به استان قم مواجه هستیم، سالیانه 10 هزار دانش آموز به تعداد دانش آموزان استان افزوده می‌شود و به همین دلیل بهبود سرانه فضای آموزشی در استان قم به سادگی ممکن نیست.

انتهای پیام/78004*30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول