اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

تجمع کارکنان شرکت لوله سازی ماهشهر به دلیل ترخیص نشدن 10 هزار تن ورق لوله ترش

مدیر فنی شرکت شرکت لوله سازی ماهشهر گفت: با وجود تمام اسناد و مدارکی که نشان می دهد ورق های خریداری شده برای تولید لوله از کیفیت و درجه بالا برخوردار است اما شرکت مهندسی و توسعه نفت اجازه ترخیص این ورق‌ها را نمی‌دهد.

تجمع کارکنان شرکت لوله سازی ماهشهر به دلیل ترخیص نشدن 10 هزار تن ورق لوله ترش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس هنوز غائله شرکت هپکو تمام نشده که مشکل جدیدی این بار برای شرکت لوله سازی ماهشهر در آستانه وقوع است.

امروز دوشنبه تعدادی از کارکنان و متخصصان شرکت لوله سازی ماهشهر در مقابل استانداری خوزستان جمع شده اند.

برای پیگیری موضوع و علت تجمع کارکنان این شرکت با مصلح آبادی مدیر فنی شرکت لوله سازی ماهشهر گفت وگو کردیم. 

وی گفت:در مناقصه ای که مربوط به احداث خط لوله گوره به جاسک با مدیریت شرکت متن بود شرکت کرده و این پروژه بین سه شرکت لوله ساز تقسیم شد.

این مقام مسئول ادامه داد: به طوریکه نیمی‌از لوله‌های این پروژه 1200 کیلومتری  به شرکت لوله سازی اهواز سپرده شد و نیم باقی مانده هم بین شرکت لوله سازی ماهشهر و صفا تقسیم شد.

مصلح آبادی تصریح کرد: پس از دریافت یک نسخه از قرارداد که اواخر سال 96 دراختیارمان قرار گرفت اقدام به خرید 10 هزار تن ورق لوله گاز ترش از یک شرکت کره‌ای کردیم و ورق ها به بندر امام خمینی منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: اما بعد از انتقال به یکباره مسئولان شرکت مهندسی و توسعه نفت اعلام کردند چرا بدون اطلاع  ما رفتید و ورق ها را خریداری کردید و ما باید از کل پروسه تولید لوله و خرید ورق مطلع باشیم.

وی ادامه داد: شرکت ما پرسید الان چه کار باید انجام دهیم؟ آنها پاسخ دادند ما از کجا بدانیم که ورق های خریداری شده از کره‌ای‌ها درجه یک است؟ ما هم گفتیم شما را به شرکت کره ای می بریم و از ورق های خریداری شده  آزمایش کنید.

وی اظهار داشت: یک تیم از این شرکت را به کره بردیم و آنجا تمام اسناد و مدارک را در اختیارشان قراردادیم و به گمرک بندر امام خمینی آمدند و تمام 10 هزار تن ورق را براساس اسناد و مدارکی که در اختیار داشتند مورد بررسی قراردادند و یک مغایرت هم پیدا نکردند؛ اما باز با این شرایط گفتند مطمئن نیستیم و باید از این ورق ها  آزمایش بگیریم که اعلام کردیم شما این کار را انجام دهید و بازرس آوردند و نمونه‌ها را به آزمایشگاه رازی تهران ارسال کردند.

مصلح آبادی ادامه داد:  پس از آنکه تمام تست‌ها با موفقیت انجام شد متاسفانه باز هم اعلام شد که ما قبول نداریم و نمی‌توانیم به شما اجازه ترخیص این ورق ها را بدهیم در صورتی که این اوراق خریداری شده سرمایه ملی هستند و باید مسئولان شرکت متن نسبت به این رفتارشان پاسخگو باشند.

وی گفت: بررسی ها نشان می دهد این مشکل را فقط برای شرکت ما ایجاد کرده اند و برای دیگر شرکت ها چنین مشکلی وجود ندارد.

این گزارش حاکی است خبرنگار فارس برای پیگیری موضوع تلاش کرد با مسئولان شرکت مهندسی و توسعه نفت تماس بگیرد تا پاسخ مسئولان این شرکت نیز در گزارش منتشر شود اما متاسفانه کسی از مسئولان این شرکت پاسخگو نبود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول