به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، صبح امروز استاندار مازندران در آئین نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی و زنگ مقاومت در مدرسه ۱۵ خرداد نوشهر با اشاره به اینکه مدرسه، دانش آموزان، فرهنگیان و اولیاء از اضلاع اصلی آموزش و پرورش هستند، اظهار کرد: توجه نداشتن به ارتباط منطقی بین این سه ضلع از اشکالات در این حوزه است.
وی افزود: حلقه اتصال بین این سه ضلع تا حدی دچار اشکال شده است و فلسفه اصلی وجود انجمن اولیا، برخورداری از نظرات خانوادهها در فرایند آموزش دانشآموزان است.
استاندار مازندران تأکید کرد: پرسشگری حق دانشآموزان است و به همین منظور توجه به استفاده روزافزون از فضای مجازی به عنوان ضلع چهارم پر اهمیت، باید به سه ضلع دیگر اضافه شود زیرا اهمیت آن کمتر از آموزش توسط معلمان و اولیاء نیست.
حسینزادگان گفت: از آنجایی که دانش آموزان وقت زیادی را فضای مجازی صرف میکنند به نوعی تهدید محسوب میشود و در این میان نیاز است آگاهی بخشی لازم به دانش آموزان صورت گیرد.
وی بر تجدید نظر در محتوای درس و نوع رفتار جامعه آموزش و پرورش تأکید و تصریح کرد: دانش آموز این حق را دارد که انتقاد کند و از معلم خود بپرسد و اگر غیر از این باشد چه لزومی به حضور وی در مدرسه است.
استاندار مازندران با بیان اینکه طرح سؤال، خلاقیت و نوآوری را به همراه دارد، اظهار کرد: بهره هوشی دانش آموزان ما بالا است ولی این نشانه خلاقیت ذاتی نیست بلکه اکتسابی است بنابراین باید دانش آموزان را به سمت خلاقیت سوق داد.
وی آموزش قانونمندی به دانش آموزان را خواستار شد و افزود: دانشآموزان آیندهسازان کشور هستند بنابراین نیاز است قانون را از همان کودکی یاد بگیرند.
حسینزادگان با اشاره به مشکلات مدارس مازندران گفت: در این زمینه نیاز است از ظرفیت بخش خصوصی به نحو شایسته بهره برد.
انتهای پیام/86019/ح