اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خودداری وزیر خارجه لبنان از محکوم کردن حمله به آرامکو

وزیر خارجه لبنان با یادآوری اینکه کسی حمله به بیمارستان یمن را محکوم نکرده از محکوم کردن حمله به تأسیسات نفت عربستان سعودی خودداری کرد.

خودداری وزیر خارجه لبنان از محکوم کردن حمله به آرامکو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌«جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان از محکوم کردن حمله اخیر پهپادهای ارتش یمن به پالایشگاه‌های نفتی آرامکو خودداری کرد.

به گزارش شبکه المیادین، جبران باسیل دوشنبه شب در سخنانی گفت که «من نمی‌توانم حمله صورت گرفته به تاسیسات نفتی آرامکو را محکوم کنم، چون حمله به بیمارستان یمن هم (از سوی جامعه بین‌الملل) محکوم نشده بود».

جنگنده‌های ائتلاف سعودی مردادماه سال گذشته بیمارستانی را در شهر الحدیده واقع در غرب یمن هدف قرار داده بودند که در پی آن حدود 60 نفر از غیرنظامیان کشته و بیش از 120 نفر زخمی شدند(جزئیات بیشتر).

ارتش یمن در تاریخ بیست و سوم شهریورماه سال جاری نیز با استفاده از 10 پهپاد تهاجمی خود، دو پالایشگاه «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکوی عربستان را هدف قرار داد(جزئیات بیشتر).

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن هم چند روز پیش در واکنش به محکومیت‌های بین‌المللی علیه یمن به دلیل انجام حملات پهپادی اخیر به شرکت آرامکو بیانیه‌‌ای «مهم» صادر و در آن اعلام کرده بود که جامعه جهانی باید به جای محکوم کردن یمنی‌ها، جنایت و کشتار چند ساله سعودی‌ها در یمن را محکوم کنند.

در این بیانیه آمده است: «جامعه جهانی با چه منطقی به خود اجازه می‌دهد که به نفع متجاوز بیانیه محکومیت‌آمیز صادر کند، اما در برابر جنایت (عربستان و ائتلاف آن) در حق ملت یمن اعم از کشتار، محاصره، قحطی و گرسنگی، ویرانی و فاجعه انسانی ساکت است».

عبدالسلام تاکید کرد که محکوم‌کنندگان عملیات یمن در 14 سپتامبر(حمله 10 پهپاد یمن به دو پالایشگاه بقیق و خریص شرکت نفتی آرامکو) با صدور بیانیه‌های خود در حمایت از عربستان، در واقع خودشان را محکوم کردند و طرفداری ذلت‌بار خود از یک کشور متجاوز را نشان دادند. این بیانیه‌های محکومیت‌آمیز به منزله تشویق جنایتکار به ادامه جنایت‌هایش در حق ملت یمن است(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول