اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

صمدی: 700 میلیون پول فنا رفت، آقای استکی لطفا سکوت!/ می‌خواهند صالحی را گول بزنند

دارنده دو نشان طلای مسابقات قهرمانی آسیا و عضو شورای فنی فدراسیون بوکس گفت: اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی نزدیک 600 تا 700 میلیون برای صالحی هزینه داشت و حالا آقایان می‌خواهند با این مصاحبه ها نایب رئیس را گول بزنند و او تصور کند که نتیجه مسابقات جهانی روسیه قابل قبول است.

صمدی: 700 میلیون پول فنا رفت، آقای استکی لطفا سکوت!/ می‌خواهند صالحی را گول بزنند

رضا صمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که حذف 6 ملی پوش از گردونه مسابقات جهانی بوکس حواشی زیادی را به وجود آورده و خیلی از پیشکسوتان از نتایج رقم خورده انتقاد کرده‌اند، نظر شما در مورد نتایجی که در روسیه رقم خورده چیست،‌گفت: اینکه نامداران بوکس ایران از نتایج رقم خورده انتقاد می‌کنند به این دلیل است که آنها دلسوز بوکس هستند. اگر برخی آقایان از ناکامی بوکس در مسابقات جهانی روسیه دفاع می‌کنند به خاطر این است که پست و جایگاهی را که دارند را می‌خواهند با این تعریف و تمجید حفظ کنند. گویا کادر فنی که اینطور از نتایج تیم ملی دفاع می‌کنند تصور می‌کردند قرار است در مسابقات جهانی در بازی اول در همان راند اول همه ملی پوشان ناک اوت شوند و اینکه حالا بوکسورهای ما در بازی اول خود موفق شدند سه راند دوام بیاورند، برای آقایان جای خوشحالی دارد. حذف 6 ملی‌پوش که از گردونه مسابقات که جای خوشحالی ندارد. ما در گذشته احسان روزبهانی را داشتیم که تا مرحله یک هشتم رفته و حالا که با این کادر فنی احسان نتوانسته به این مرحله برسد این نشان می‌دهد که چیزی در چنته کادرفنی وجود ندارد. 

دارنده دو نشان طلای مسابقات بوکس قهرمانی آسیا در واکنش به این سوال که آیا کسی از بوکس ایران در مسابقات جهانی انتظار کسب مدال داشته که این جنجال به پا شده است، گفت: هیچ کسی از تیم ملی بوکس انتظار کسب مدال نداشته اما انتظار داشتیم که با این همه امکاناتی که در اختایز تیم ملی قرار داشت حداقل مثل شاهین موسوی سه دور بالا بروند،  اما سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون به طور عجیبی مصاحبه‌های مختلفی می‌کنند و به دنبال عوام‌فریبی هستند. نمی‌دانم چرا چند پیروزی که مقابل عراق و کشورهای عربی داشتیم برای آقایان خوشایند است؟! شاید مردم عام ندانند، اما ما که می‌دانیم پیروزی مقابل کشورهای عربی هیچ دستاوردی برای بوکس نیست چون آنها جایگاهی در بوکس دنیا ندارند که ما بخواهیم از پیروزی آنها خوشحال شویم. همین که احسان روزبهانی با این همه تجربه با کوچ که آقایان کردند نتوانست به یک هشتم نهایی برسد، این نشان می‌دهد که کادر فنی از لحاظ فنی هیچ چیزی برای ارائه ندارد، پس لطفا آقای استکی با این نتایج فاجعه بار سکوت کن و بیش از این جامعه ورزش را به ما نخندان!

دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در پاسخ به این سوال که استکی مدعی  شده در برخی از بازی ‌ها ناداوری صورت گرفت؛ آیا شما مبارزات ملی پوشان را تماشا کرده‌اید ناداوری در  مبارزات ملی پوشان دیدید  یا خیر گفت: اول باید به مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کنم وقتی کادر فنی در آن رقابت‌ها مدعی می‌شد که ناداوری در برخی از اوزان وجود داشت، همین استکی و دوستانش که هماهنگ بودند مدام علیه احدی و مربیان تیم ملی وقت  مصاحبه می‌کردند و کادر فنی و نتایج آن را می‌کوبیدند. آقایان در خانه نشسته بودند و مدعی بودند که در آسیا هیچ ناداوری رخ نداده است، اتفاقا اگر قرار است ناداوری رخ دهد در آسیا رخ میدهد نه جای دیگر، حالا سوال من از استکی این است در مورد کدام ناداوری صحبت می‌کن؟ حالا چطور شده زمانی که بیرون از گود بود مدعی می‌شدی ناداوری صورت نگرفته اما حالا که سرمربی تیم هستی مدام می‌خواهد عوام فریبی کنی و بگوی ناکامی رخ داده است؟ این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست. 

عضو شورای فنی فدراسیون بوکس در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر در تیم ملی بوکس نفراتی مثل روزبهانی و شوریان را داریم که قطعا به خاطر شرایط سنی که دارند بعد از المپیک توکیو مجبور می‌شوند بوکس را کنار بگذارند، پس فدراسیون باید بداند این نفرات تجربیات زیادی دارند و آنها باید زیر نظر یک مربی کارکشته، کاربلد تمرین کنند تا بتوانند در این ماه‌های پایانی خود برای بوکس ایران مدال‌آوری کنند. این دو نفر با این کادر فنی فعلی به جایی نمی‌رسند. وقتی ما نمی‌توانیم یک حریف قزاق و ازبک را شکست دهیم، دیگر نباید مدعی موفقیت شویم. شکست بوکسورهای درجه سه آسیا و اروپا دردی را دوا نمی‌کند. خوشحالی آقایان از این است که بوکسورهای ما در رینگ روسیه ناک اوت نشدند که این واقعا جای تاسف دارد. 

مرد طلایی مسابقات قهرمانی آسیا در پاسخ به این سوال که به نظر شما چه دلیلی دارد که کادرفنی و مسئولان فدراسیون از نتایج ضعیف دفاع می‌کنند و به نظر شما آیا آنها دنبال هدفی هستند یا خیر، گفت: اصل موضوع این است صالحی نایب رئیس فدراسیون تمام هزینه‌های تیم ملی را پرداخت می‌کند. فکر می‌کنم اعزام به این مسابقات نزدیک 600 تا 700 میلیون برای صالحی هزینه داشت. این عوام‌فریبی‌ها برای این است که صالحی به این جمع‌بندی برسد که حتما تیم نتیجه خوبی گرفته که آقایان اینطور مصاحبه می‌کنند، اما به هر حال هر کسی که از بوکس سررشته‌ای نداشته باشد می‌داند که بوکس نتیجه نگرفته و این پول‌ها بر باد رفته است. من فکر می‌کنم از زمانی که او آمده فقط پول هزینه این آقایان کرده و حالا دوستان با این مصاحبه‌ها به دنبال سیاه‌نمایی هستند تا نایب رئیس فدراسیون را گول بزنند تا او همچنان برای بوکس هزینه کند. 

سرمربی تیم ملی بوکس در واکنش به صحبت‌های علی استکی که مدعی شده انتقادها به خاطر مشکلات شخصی ، پرده‌دری به بوکس است و در واقع خیانت است، گفت: استکی اگر این چیزها را می‌داند پس چرا خودش پس از قهرمانی آسیا انتقاد می‌کرد؟ اگر این صحبت‌های کارشناسان و پیشکسوتان خیانت است، پس شما که اصلا کارشناس هم نیستید و مصاحبه کردید هم به بوکس خیانت کردید؛ چون پس از نتایجی که تیم ملی بوکس در مسابقات قهرمانی آسیا کسب کرد نفر اولی بودید که شروع به انتقاد کردید. استکی حتی بارها قبل از اعزام تیم ملی به تایلند مصاحبه‌هایی را انجام مداد تا تمرکز کادر فنی را به هم بریزد و بعد از مسابقات هم این اتفاقات تکرار شد. آقایان پدر تیم ملی بوکس را در آن مقطع در آوردند پس باید اینطور بگوییم که او اولین نفری بود که به بوکس خیانت کرد.

وی در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: من مدافع کسی نیستم، اما کارنامه استکی معلوم است. سوال من این است آقای استکی شما در مسابقات آسیایی سرمربی تیم ملی بودید و بوکس ایران ناکام ماند. پس باید بدانید اگر کسی که یک گونی مدال دارد و در مورد بوکس اظهارنظر می‌کند، از سر دلسوزی است. شما با کدام رزومه در مورد بوکس صحبت می‌کنید؟ پس بدانید اگر کسی با شما دشمنی دارد، قطعا به این دلیل است که شما با او دشمنی را شروع کرده‌اید. به نظرم رئیس فدراسیون باید متوجه شود که نتایج رقم خورده فوق‌العاده ضعیف بوده و با تمام امکانات و شرایط خوبی که حسین ثوری رئیس فدراسیون برای تیم ملی در نظر گرفته بود، نباید این نتایج رقم می‌خورد. ثوری نباید اجازه دهند که آقایان با این حرف‌ها او را گول بزنند. 

صمدی در پاسخ به این سوال که به نظر شما راه نجات بوکس از این شرایط فعلی چیست، گفت: یک مربی خوب باید از روسیه، اوکراین و قزاق بیاورند که بتواند بوکس ایران را رو به جلو ببرد. با این کادر فنی ما به هیچ جا نخواهیم رسید. مثلا مسلم مقصودی در مسابقات جهانی مقابل حریف تایلندی خود شکست می‌خورد بعد آقایان مدعی می‌‌شوند نتایج فراتر از انتظار بود. این فراتر از انتظار را ما متوجه نشدیم یعنی چه؟ آیا شما منتظر بودید که در راند اول بچه‌ها ناک اوت شوند که به این اندازه خوشحالید؟ بازهم می گویم، تیم ملی بوکس در حال حاضر نیاز به یک مربی خوب دارد، وقتی فدراسیون پول دارد که این طور هزینه کند، پس بهتر است در زمان باقی مانده بیایید و یک مربی تراز اول را انتخاب کند و دیگر مربیان در کنار آن تجربه کسب کند، چون سرمربیگری برای کادر فنی خیلی زود بود.

عضو شورای فنی فدراسیون بوکس در پاسخ به این سوال که پس از برکناری کادر فنی تیم ملی قرار بود یک مربی خارجی انتخاب شود، چطور شد که شما پس از برکناری اکبر احدی دیگر مربی خارجی را به عنوان سرمربی انتخاب نکردید گفت: ماجرا از این قرار بود، شورای فنی تصمیم گرفت سرمربی تیم ملی نباشد (حالا به نفراتی که به یکباره به ترکیب شورای فنی اضافه شدند کاری ندارم) اما پشت پرده تمام ماجرا این بود احدی را به زور آقایان بردارند و خودشان جای احدی را بگیرند. اصلا ماجرای مربی خارجی و ... همه فیلم بود. پس از اینکه احدی را برکنار کردند با روابطی که استکی با صالحی داشت سرمربی تیم ملی شد. در حال حاضر هم شورای فنی دیگر وجود ندارد و نمی‌دانیم شورای فنی چه شد.

تمام این ماجراها سناریو بود. آقایان شورای فنی را هوا کردند تا کسی نظر ندهد و فقط به خاطر رفاقت استکی و صالحی در حال حاضر استکی تصمیم‌گیرنده است. فقط من از یک موضوع دلگیرم پیشکسوتان و بزرگانی که در حال حاضر در فدراسیون مسئولیت گرفته‌اند و بدون دلیل و به خاطر حفظ جایگاه‌ خودشان سکوت کرده‌اند آنها دلسوز بوکس نیستند. اگر دلسوز بودند برای کادرفنی تیم ملی تصمیم می‌گرفتند. در حال حاضر کادر فنی که مسئولیت تیم را برعهده دارد بارها نشان داده که این کاره نیست! هنوز ناکامی بوکس ایران در مسابقاتی که استکی در چین سرمربی تیم ملی بود را کسی از یاد نبرده است. نتایج به قدری ضعیف بود که اگر کسی دیگر جای استکی بود برای همیشه از بوکس ایران خداحافظی می‌کرد، اما او دوباره آمد و همه بدانند که هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد. 

انتهای پیام/س

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول