اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

امکانات شهری مهرگان در شأن مردم آن نیست

استاندار قزوین گفت: امکانات و زیرساخت‌های شهری مهرگان و حومه در شأن مردم آن نیست و باید برای بهبود وضعیت این شهر تازه تأسیس تلاش کرد.

امکانات شهری مهرگان در شأن مردم آن نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری، هدایت‌الله جمالی‌پور در نشست با شهرداران استان قزوین افزود: زیرساخت‌های این منطقه به هیچ وجه در شأن شهروندان آن نیست و متأسفانه مردم مهرگان حتی از داشتن پارکینگ بی‌بهره هستند.

وی با بیان اینکه تا زمان بررسی شرایط مهرگان، اجازهٔ اتخاذ هیچ تصمیمی برای تغییر کاربری زمین‌های بین بلوک‌های مسکونی را نخواهیم داد، اظهار داشت: چطور شهر و شهروندانی که در ساختمان‌های بلندطبقه ساکن هستند و پارکینگی ندارند باید زمین محدودهٔ سکونت آن‌ها برای کاربری دیگر واگذار شود.

جمالی‌پور در ادامه با تأکید بر لزوم همکاری دولت و شهرداری‌ها برای حل امور جامعه، گفت: شهرداری‌ها و دولت همه از یک خانواده برای ارتقای خدمات به مردم هستند و همدیگر را تکمیل می‌کنند.

وی اضافه کرد: مشکل اساسی جامعه ما بخشی نگری است که باعث شده هر بخشی نسبت به خدمات واحد دیگر مقاومت کند، در حالی که همه این بخش‌ها حلقه‌های یک زنجیرهٔ واحد هستند تا به توسعهٔ متوازن کشور کمک کنند، بنابراین باید با درک درست از مسایل و همگرایی و تعامل این حلقه ها را محکم‌تر کرد.

جمالی پور ادامه داد: شهرداری‌ها با توجه به منابع محدود باید مبتنی بر مدل جدید، نیازهای مردم را اولویت‌بندی کرده و در پروژه‌های زودبازده و سودآور به نفع مردم ورود پیدا کنند و بدانند در این راه فقط پول مهم نیست، بلکه تعقل و اندیشیدن شهرداران جهت تولید ثروت بسیار مهم‌تر است.

وی اظهار داشت: در این راستا شهرداران ما باید اتاق فکر ایجاد کرده و از مشاورهٔ دانشگاه‌ها در جهت تأمین درآمد بیشتر استفاده کنند.

استاندار قزوین همچنین بر ساماندهی جذب نیروی انسانی در شهرداری‌ها تأکید کرد و افزود: به همین منظور باید با سازوکار درست و تشکیل کمیته‌ای هر شهرداری به این موضوع ورود پیدا کند.

جمالی پور در پایان دربارهٔ طرح جامع برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در دوره‌های گذشته نیز گفت: این شهرها اصلاً نیازی به طرح جامع نداشتند و می‌شد مسائل آن‌ها را با همان طرح‌های هادی حل کرد، اما به خاطر تصمیمات اشتباه گذشته اکنون این شهرها نیز در دام افتاده‌اند.

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اختلاف شهرداری‌ها و ادارات با یکدیگر بابد در داخل مجموعهٔ دولت حل شود و بنا به دستور قانونی ادارات، حق شکایت علیه یکدیگر به دستگاه قضایی را ندارند و این موضوع ابتدا باید در سطح استانداری‌ها طرح شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول