اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

طرح ندای فطرت در کردستان اجرا می‌شود

مسوول بسیج جامعه زنان کردستان گفت: طرح ندای فطرت امسال براساس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح حجاب جامعه در استان اجرا می‌شود.

طرح ندای فطرت در کردستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بتول سرکانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: امروزه دشمنان بسیاری از ارزش‌های دینی و انسانی مورد هجمه قرار گرفته‌اند که ترویج پدیده‌هایی مانند مد و مدگرایی را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طرح ندای فطرت امسال براساس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح حجاب جامعه مورد توجه بسیج جامعه زنان قرار گرفته است، افزود: این طرح از اول سال در سطح اقشار جامعه به اجرا درآمده و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج برای اجرای موثر این طرح دوره‌های لازم را دیده و توجیه شده‌اند و همچنین وظایف ارگان‌ها نیز به صورت ماهانه مشخص شده است.

وی خاطر نشان کرد: رئیس اجرای طرح فطرت در استان کردستان مدیرکل امور اجتماعی استانداری استان است و دبیر اجرای طرح نیز به عهده بسیج جامعه زنان کردستان واگذار شده است.

مسوول بسیج جامعه زنان استان کردستان یادآور شد: شروع اجرای این طرح از هفته حجاب و عفاف با عنوان گردهمایی مدافعان حریم خانواده زده شد و بانوان با لباس کردی برای احیای لباس کردی حضور پیدا کردند.

سرکانی اعلام کرد: برای اجرای بهتر این طرح فعالیت‌هایی از جمله فضاسازی محیطی تبلیغ و ترویج حجاب و عفاف از طریق پوستر و کارهای فرهنگی و استفاده از ظرفیت روحانیون و علما در دستور کار قرار گرفت و انجام شد.

وی اضافه کرد: کارگروههایی نیز در سطح شهرستان‌ها تشکیل شده که پیگیر اجرای طرح ندای فطرت در استان هستند.

وی از راه‌اندازی ایستگاه پاسخگویی به سوالات شرعی خبر داد و بیان کرد: این ایستگاه نیز در سطح مساجد راه‌اندازی شده است.

مسوول بسیج جامعه زنان استان کردستان برگزاری جلسات خانگی توسط بانوان با عنوان «خانم جلسه‌ای‌ها» و راه‌اندازی مراکز مشاوره خانواده را از دیگر برنامه‌های جامعه بسیج زنان استان دانست که در راستای اجرای طرح ندای فطرت در استان انجام می‌گیرد.

سرکانی اضافه کرد: اعزام اساتید روانشناسی و اساتید سطح سه حوزه برای شرکت در دوره‌های آموزشی قم، برپایی مهدهای قرآن بسیج، برگزاری کارگاههای گفتگو با خدا، برگزاری همایش دختران آفتاب در مدارس، راه‌اندازی گروههای همیار غیرت و فطرت در مدارس و تشویق دانش‌آموزان با حجاب در مدارس نیز از فعالیت‌هایی است که در راستای اجرای طرح ندای فطرت در استان اجرا شده و یا در دستور کار است.

وی عنوان کرد: برگزاری مسابقه طراحی دوخت لباس ایرانی اسلامی، برپایی نمایشگاه‌هایی با کمک استانداری با عنوان عفاف توحیدی با محوریت عرضه پوشاک ایرانی اسلامی و اعزام تیم‌های ارشادی به شهرستان‌های استان به ویژه به مناطق آسیب‌پذیر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز از دیگر برنامه‌های در دست اقدام و اجرای جامعه بسیج زنان کردستان به شمار می‌رود.

وی همچنین به اجرای طرح آرایشگاههای اسلامی پرداخت و گفت: با همکاری بسیج اصناف  تدوین و چاپ پوستر و احکام آرایشگاهها در دستور کار قرار گرفت و انجام شد و علاوه براین اقدامات تبلیغی تیم‌های ارشاد به آرایشگاه‌ها اعزام شد.

مسوول بسیج جامعه زنان استان کردستان اجرای طرح همسابه سلام به منظور دعوت مردم به نماز در مساجد و همچنین حل اختلاف مردم در محل مسجد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

سرکانی از اجرای طرح خانواده پایدار در استان خبر داد و بیان کرد: این طرح به منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق از اول مهرماه آغاز شده است و تحکیم بنیان خانواده و حفظ سلامت روانی و اخلاقی خانواده‌ها و افزایش فرزندپروری نیز مورد توجه این طرح است.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول