اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

امسال 14 کارگاه تخصصی در رشته‎های مختلف هنری در گلستان برگزار می‎شود

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در نیمه دوم امسال هر 14 شهرستان میزبان یک کارگاه تخصصی هنری با توجه به ظرفیت آن شهرستان خواهد بود.

امسال 14 کارگاه تخصصی در رشته‎های مختلف هنری در گلستان برگزار می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، رمضان یازرلو پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی اصحاب فرهنگ هنر و رسانه شرق گلستان در سالن اجتماعات ارشاد گنبدکاووس اظهار کرد: هر شهرستان استان ظرفیت‎های خاص در یک رشته هنری دارد و ما بنا داریم در نیمه دوم امسال 14 کارگاه تخصصی هنری در رشته‎های مختلف در هر یک از شهرستان‎ها برگزار کنیم و انتظار داریم هنرمندان از این ظرفیت ایجاد شده استفاده ببرند.

وی افزود: رویکرد جدید ما بازنگری هنرهای تجسمی است و در این راستا شورای ارزیابی و نظارت بر حوزه هنرهای تجسمی نسبت به گذشته فعال‎تر می‎شود.

*انجمن سینمای جوان در گنبدکاووس راه‎اندازی می‎شود

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: از سال‎های گذشته قرار بود انجمن سینمای جوان در گنبدکاووس راه‎اندازی و فعال شود که به دلایلی تاکنون این کار انجام نشده است.

وی ادامه داد: امسال موافقت راه‎اندازی دو انجمن سینمای جوان در شهرهای کردکوی و گنبدکاووس اخذ شده و به زودی این دو انجمن راه‎اندازی می‎شود.

یازرلو نشست تخصصی بین هنرمندان در هر فصل را ضروری دانست و اضافه کرد: هنرمندان همه شهرهای استان با یکدیگر در ارتباط بوده و تلاش کنند تا هر فصل نشست تخصصی درباره مسائل و مشکلات و ارائه راهکارها برگزار کنند و از تجربیات یکدیگر برای بهتر شدن وضعیت استفاده کنند.

وی از ساخت سینما در شهرستان‎های گنبدکاووس و مینودشت خبر داد و گفت: در شهرستان مینودشت از طریق اعتبارات وزارت ارشاد و سازمان شهرداری‎ها مبلغ یک‎میلیارد و 200 میلیون تومان برای ساخت پردیس سینمایی تخصیص‎یافته و در حال ساخت است که تا پایان سال به بهره‎برداری می‎رسد.

* ساخت 2 سینما توسط بخش خصوصی در گنبدکاووس/ صدور مجوز اجرای موسیقی بومی در گلستان

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: در گنبدکاووس دو سینما با همکاری بخش خصوصی در حال ساخت است که یکی توسط «مجتمع وارنا» با چهار سالن و دیگری توسط خانواده «مرحوم دکتر بسکی» با سه سالن است.

وی از صدور مجوز اجرای موسیقی بومی در گلستان خبر داد و یادآور شد: در صدور مجوز برای اجرای گروه‎های موسیقی بومی هیچ‎گونه محدودیت و موانعی وجود ندارد و ما آمادگی داریم تا اگر این گروه‎ها مشکلاتی دارند، مرتفع کنیم.

یازرلو خاطر نشان کرد: مجتمع و تالار بزرگ گرگان 49 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در تلاش هستیم برای تکمیل آن این مجتمع را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا با 40 میلیارد تومان هزینه این مجتمع را تکمیل کند.

وی مدیریت فرهنگی، هنرمند و رسانه را یک علم برشمرد و تاکید کرد: همانطور که مدیریت فرهنگی یک علم است، هنر و رسانه نیز یک علم بوده و هر کسی نمی‎تواند ادعا کند، هنرمند است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ارتقا شاخص‎های اختصاصی و برنامه‎ریزی عادلانه بر مبنا مطالعه درست در حوزه‎های منابع کالبدی و منابع انسانی را از اولویت‎ها دانست و گفت: بین منابع مالی، اعتبارات، امکانات و انتظارات هنرمندان هیچ تطابقی وجود ندارد و باید با همفکری و همدلی بتوانیم این موارد را به هم نزدیک کنیم.

*امسال طرح خرید کتاب از نویسندگان و ناشران گلستانی اجرا می‎شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این نشست اظهار کرد: در سال گذشته طرح خرید کتاب از نویسندگان و ناشران به مبلغ 300 میلیون تومان اجرا شد و امسال این مبلغ به شرط خرید کتاب‎های تخصصی و خاص افزایش پیدا می‎کند.

احمد گلچین افزود: 95 درصد صدور مجوزها برای کانون‎های تبلیغاتی از طریق سامانه «دیجیتال» انجام می‎شود و افراد متقاضی در این حوزه دغدغه عدم صدور مجوز را نداشته باشند.

وی تصریح کرد: در ایام عزاداری محرم و صفر 15 محفل «شب شعر» در سطح روستاها و شهرهای استان گلستان برگزار می‎شود.

علی‎اصغر قزلسفلو نماینده خبرنگاران از شهرستان آزادشهر اظهار کرد: خبرنگاران امنیت خاص در راستا انتقاد سازنده و افشاگری ادارات و مسوولان در حوزه مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی ندارند و از آنها شکایت می‎شود.

وی افزود: این شکایت‎ها علاوه بر اینکه در روح و روان خبرنگاران تاثیرات ناخوشایند دارد سبب می‎شود که به فکر تهیه کفالت سند ملکی و درگیر کارهای قانونی شود.

نماینده خبرنگاران از شهرستان آزادشهر با اشاره به تشکیل «شورای حل اختلاف ویژه برای خبرنگاران از سوی استاندار» تصریح کرد: استاندار قول دادند تا شورای حل اختلاف برای خبرنگاران تشکیل شده و از حمایت ویژه‎ی برخوردار شوند که انتظار می‎رود این موضوع از سوی اداره کل ارشاد پیگیری شود.

قزلسفلو بیمه خبرنگاران را از دیگر مشکلات این حوزه برشمرد و ادامه داد: بیمه خبرنگاران تنها از طریق رسانه مکتوب و صندوق هنرمندان امکان‎پذیر است که این سبب مشکلاتی برای خبرنگاران فعال در خبرگزاری‎ها شده و جز دلسردی از کار چیزی برای خبرنگاران ندارد.

*تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران در شرق یکی از آرزوهای دیرینه خبرنگاران این منطقه است

وی گفت: تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران در شرق یکی از آرزوهای دیرینه خبرنگاران این منطقه است متاسفانه خانه مطبوعات در مرکز استان هیچ‌گونه خدماتی را برای خبرنگاران شرق در نظر نگرفته و معمولا به خبرنگاران مرکز استان بها می‎دهد انتظار داریم اداره کل ارشاد ما را در راه‎اندازی این انجمن صنفی در احقاق حقوق خبرنگاران شرق یاری کند.

نماینده خبرنگاران از شهرستان آزادشهر یادآور شد: در سال‎های گذشته قرار بود خبرنگاران استان براساس معیارها و ارزش‎گذاری پالایش شوند که متاسفانه تاکنون این کار صورت نگرفته و تعداد خبرنگارنماها در استان افزایش یافته است که انتظار می‎رود این موضوع در دستور کار جدی اداره کل قرار گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: هدف از اجرای این نشست ایجاد همدلی در بین هنرمندان  شهرستان‎های شرق استان و اجرای کار پژوهشی و علمی برای بالندگی و پیشرفت حوزه فرهنگ هنر و رسانه است.

رضا شجاعی افزود: امید داریم با اجرای برنامه‎های زیربنایی در چارچوب قانونی بتوانیم ضمن حل مشکلات پویایی و نشاط را در هنرمندان ایجاد کنیم.

وی نهادینه کردن جشنواره استانی و یا ملی در رشته‎های دارای ظرفیت در گنبدکاووس و شرق، پیگیری مجدانه بستر و راهکارهای اجرایی برای رشد و خلاقیت فرهنگ و هنر، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری در نقاط مرزی در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‎های اجتماعی در مناطق محروم، حمایت از برگزاری برنامه‎های فرهنگی و برگزاری دوره‎های آموزشی، فرهنگی را از ضروریات دانست.

در این نشست نمایندگان مختلف حوزه فرهنگی هنری  شهرستان‎های شرق گلستان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/83002/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول