اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

امید به زندگی در سمنان؛ 79 سال/ پیش به سوی سالمندی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، امید به زندگی در استان سمنان را به‌طور متوسط 79 سال اعلام کرد و گفت: این وضع از نشانه‌های سالمندی در استان سمنان است.

امید به زندگی در سمنان؛ 79 سال/ پیش به سوی سالمندی

نوید دانایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، امید به زندگی در استان سمنان را به‌طور متوسط، 79 سال اعلام کرد و افزود: این وضع از نشانه‌های سالمندی در استان سمنان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان به یکی از موفقیت‌های حوزه درمان در استان اشاره و اظهار کرد: توسعه کلینیک تخصصی از توفیقات این حوزه است و در حال حاضر، هفت کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان مشغول فعالیت هستند.

دانایی با اشاره به ورود دانشگاه علوم پزشکی سمنان به‌ نظام ارجاع اظهار کرد: در هفته‌های اخیر، ورود ما به چرخه ارجاع تأیید و نظام ارجاع در حوزه بیمه روستایی با حجم محدود شروع به کار کرده که این امر کمک می‌کند تا جزو دانشگاه‌هایی باشیم که در کنترل هزینه سلامت در کشور پیش‌رو بوده است.

وی حرکت به سمت دولت الکترونیک را از مهم‌ترین هدف‌گذاری‌های این دانشگاه عنوان کرد و افزود: دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان در بخش درمانی و آموزشی گام‌های مؤثری برای الکترونیکی شدن برداشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با اشاره به راه‌اندازی سامانه خدمات الکترونیک در بیمارستان‌های سمنان گفت: اکنون در بیمارستان‌ها، خدمات الکترونیکی گسترش یافت و ارائه خدمات در این مراکز توسط سامانه متمرکز انجام می‌شود.

دانایی با بیان اینکه یکی کردن سامانه در همه بیمارستان‌ها منجر به تشکیل داشبورد مدیریتی می‌شود که نظارت بر خدمات را آسان‌تر می‌کند، افزود: سامانه جامع یکپارچه رونمایی شده و تصمیم‌گیری‌ها بر اساس داده‌های سامانه خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تصریح کرد: این اتفاق برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی سمنان رقم خورده و این سامانه برای نخستین بار در استان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/74034/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول