اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست مرجع عراقی از رسانه‌ها برای پوشش خوب از اربعین حسینی

یکی از مراجع تقلید شیعیان در عراق با انتشار بیانیه‌ای از رسانه‌ها خواست که حماسه اربعین را به بهترین نحو به تصویر بکشند.

درخواست مرجع عراقی از رسانه‌ها برای پوشش خوب از اربعین حسینی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با نزدیک شدن به مراسم اربعین سید و سالار شهیدان و آغاز راهپیمایی‌های میلیونی از اقصی نقاط جهان به سوی کربلا، عراق نیز از همه توان خود برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین استفاده می‌کند.

پایگاه خبری «اخبار العراق» گزارش داد، برای پوشش دادن این حادثه عظیم، رسانه‌ها نیز دست به کار شده‌اند و مؤسسه اطلاع‌رسانی «الامل» هشتگ من عاشوراء الى الاربعین اللهم عجل لولیک الفرج، (از عاشورا تا اربعین) را کلید زد.

آیت الله «محمد یعقوبی» از مراجع تقلید شیعیان با انتشار بیانیه‌ای در شب نهم محرم سال جاری خواستار آغاز این اقدام شده بود.

آیت الله یعقوبی با بیان اینکه مسئله امام حسین (ع) با حکومت عدل الهی ارتباط دارد، گفت که این مسئله الهام‌بخش تمام خوبی‌ها و منبع قدرتی در دست هدایتگران و مصلحان است.

این مرجع تقلید تصریح کرد، دعا در بارگاه و مجالس مبارک امام حسین (ع) پذیرفته می‌شود و جمع شدن میلیونها انسانِ با قلبهای سرشار از این ایمان، در آن مکان مقدس و زمان شریف، مورد قبول و استجابت قرار می‌گیرد.

وی ضمن هشدار نسبت به ترک این مسئله، خاطر نشان کرد، اگر این کار انجام نشود، «هیچ تغییری به سوی [وضعیت] بهتر رقم نمی‌خورد».

«مازن المالکی» رئیس مؤسسه الامل نیز گفت که «برای اجرای این دعوت مبارک و معانی گرانقدر آن، این مؤسسه، هشتک از عاشورا تا ابعین را آغاز کرد... تا مسئولیت مهمی که بر دوش ما به عنوان رسانه، گذاشته شده است، بیان شود».

المالکی بیانیه آیت الله یعقوی را نقشه راهی توصیف کرد که «ما را به امام زمان نزدیک می‌کند» و به نقل از وی، اظهار داشت: «باید بدانیم که دعا کردن لسانی، اگر با صدق و اخلاص، تغییر درون نفس به سمت افضل و عزم برای اصلاح واقعیت فردی و اجتماعی همراه نباشد، به تنهایی کافی نیست».

وی با اشاره به اینکه بیانیه آیت الله یعقوبی باعث انتشار آگاه و هدفمند مطالب در رسانه‌های شنیداری و دیداری شده است، خاطر نشان کرد که این مسئله به ساخت جامعه نیز کمک می‌کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول