اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

افتتاح 8 پروژه عمرانی در سه دهستان محروم استان قزوین

مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین با بیان اینکه سه دهستان محروم استان تحت پوشش قرارگاه هستند، گفت: هشت پروژه در هفته دفاع مقدس افتتاح می‌ شود.

افتتاح 8 پروژه عمرانی در سه دهستان محروم استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سرهنگ حمزه برین مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین ظهر روز چهارشنبه در نشست خبری که در سالن اجتماعات این قرارگاه برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس به عنوان یک شاخص بزرگ و ارزشمند در اختیار ما است تا بتوانیم در هر دوره از زمان و تاریخ میزان نقش آفرینی خود را در دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن مشخص کنیم.

وی افزود: ما باید خداوند را شاکر باشیم که در مقطع کنونی وظیفه خدمت‌رسانی مردم را به عهده داریم چراکه انقلاب اسلامی‌ در سایه خدمت به مردم و حل مشکلات اساسی مردم می‌تواند تمدن نوین اسلامی‌ را محقق سازد و در سایه تحقق باورهای دینی زمینه‌ساز حکومت جهانی امام عصر باشد لذا این امر با نقش آفرینی و مجاهدت رزمندگان این عصر محقق می‌‌شود.

مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین اضافه کرد: در حوزه خدمات‌رسانی به سه دهستان محروم از جمله دهستان چوقور در طارم با ۱۸ روستا، دهستان دستجردسفلی در الموت غربی با ۱۸ روستا و دهستان زوارک در الموت شرقی با ۳۵ روستا ورود کردیم که در مجموع در فاز نخست ۷۱ روستا را پوشش دادیم.

برین یادآور شد: فعالیت‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی یک فعالیت چندبعدی است چراکه محرومیت صرفا شامل فعالیت‌های عمرانی نیست؛ ۵ کارگروه در قرارگاه پیشرفت و آبادانی شکل گرفته و برنامه‌های مختلفی از سوی این قرارگاه‌ها برگزار شده است.

وی مطرح کرد: شعار اصلی «کار از مردم، برای مردم و توسط مردم» در دستور کار قرارگاه قرار دارد که این فرآیندها با دست توانمند مردم انجام می‌‌شود و شعار یاد شده به عنوان چراغ راه مردم و مسؤولان است.

مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین یادآور شد: فعالیت‌های مطالعاتی در سال گذشته به اتمام رسید و فعالیت‌های اجرایی از سه ماه سال جاری در روستاهای استان آغاز شده است.

برین با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دفاع مقدس اضافه کرد: هشت طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر (عج) قزوین در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد که طرح‌ها شامل تکمیل و بهره‌برداری از راه، ساختمان و تجهیزات صداوسیما در روستاهای طارم سفلی و الموت است.

وی یادآور شد: تکمیل و افتتاح ۴۵ طرح عمرانی با موضوعات مختلف از یک سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است و از این مجموع، هشت پروژه در هفته دفاع مقدس به بهره برداری می‌ رسد.

مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین به محل افتتاح پروژه‌ها پرداخت و گفت: دهستان چوقور طارم سفلی شامل روستاهای علی آباد، رزن و منطقه الموت شرقی است که پروژه‌های مربوط به این روستاها طی روزهای آینده با حضور مسؤولان استان افتتاح می‌شود.

برین ادامه داد: برنامه‌های مختلفی در قرارگاه پیشرفت و آبادانی برگزار شده است که از جمله آن می‌‌توان به برگزاری ۹۰ نشست آموزشی به منظور ترویج سلامت در بین روستاییان و کاهش وابستگی به داروها، شناخت و راه‌اندازی ۶ رسته شغلی مفید و دارای مزیت اقتصادی بین روستاییان، برگزاری هشت دوره دامپروری، آموزش طیور به ۶۰ روستایی،  ایجاد هزار کلونی زنبور با هدف اشتغالزایی و همچنین برپایی نمایشگاه‌های غذا اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول