اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

خیر گنبدی 100 بسته لوازم ‎التحریر بین دانش ‎آموزان معلول توزیع کرد

رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس گفت: به همت نیکوکار گنبدی «حاج محمد شهرکی» 100 بسته لوازم‎التحریر شامل کیف، دفتر، خودکار و دیگر لوازم بین دانش‎آموزان معلول توزیع شد.

خیر گنبدی 100 بسته لوازم ‎التحریر بین دانش ‎آموزان معلول توزیع کرد

محمدرضا فشایی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید «حاج محمد شهرکی» از نیکوکاران گنبدی 100 پکیج لوازم‎التحریر به همراه 100 بسته برنج 10 کیلویی بین دانش‎آموزان معلول گنبدی توزیع کرد.

وی افزود: همچنین این خیر مبلغ 50 میلیون تومان به صورت بلاعوض به مددجویانی که واحدهای مسکونی آنها دچار خسارت شده و نیاز به مرمت دارد، پرداخت کردند.

رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در راستای اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش بهزیستی در سال گذشته مبلغ یک میلیارد و 810 میلیون تومان به صورت تسهیلات 20 میلیون تومانی پرداخت شد.
* وام اشتغالزایی از 20 میلیون تومان به 50 میلیون تومان افزایش یافت

وی ادامه داد: امسال نیز این تسهیلات در راستا اشتغالزایی پرداخت می‎شود که مبلغ وام از 20 میلیون تومان به 50 میلیون تومان افزایش یافته است.

فشایی گفت: تاکنون 80 درصد مبلغ بیمه خویش‎فرمایی و کارفرمایی مددجویان بهزیستی به مبلغ 185میلیون تومان پرداخت شده است.

وی درباره دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی شهرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 380 دانش آموز تحت پوشش این سازمان است که از این تعداد 240 کودک معلول در حوزه توانبخشی و 140 دانش‎آموز در حوزه اجتماعی بسر می‎برند.

* ورود دانش آموزان ناشنوا به مدارس عادی برای تحصیل

رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس از ورود دانش آموزان ناشنوا به مدارس عادی برای تحصیل خبر داد و تاکید کرد: در سال گذشته هفت دانش آموز ناشنوا مطلق پس از کاشت حلزون و آموزش‎های تربیت شنیداری و امسال 10 دانش آموز با همین شرایط برای تحصیل جذب مدارس عادی شدند.

وی یادآور شد: موسسه خیریه «نیک گامان جمشید تهران» 321  پکیج مواد غذایی و سه تن و 210 کیلوگرم برنج را بین 321 خانوار تحت پوشش بهزیستی هر یک به ارزش 200 هزار تومان توزیع کرد.

فشایی از قتل و کودک‎آزاری والدین یک فرزند در یکی از روستاهای گنبدکاووس در چند روز گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه والدین یک پسر 6 ساله در روستای «ارازمحمد آخوند» که دچار مشکلات خانوادگی و روانی ناشی از مصرف موادمخدر بودند بر اثر ضرب وشتم فرزند 6 ساله خود را به قتل می‎رسانند.

وی افزود: این حادثه فورا به اورژانس اجتماعی اطلاع داده شد و والدین این فرزند دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند و دختر دو ساله آنها نیز به مرکز کودکان بد سرپرست تحویل شد.

انتهای پیام/83002/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول