اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

10 برابر شدن بوم‌گردی‌های کشور طی یک سال

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: گردشگری روستایی و توسعه بوم گردی در سال ۹۷ چشمگیر بود به طوری که تعداد واحدهای بوم‌گردی از ۲۰۰ در ابتدای سال به ۲ هزار واحد تا پایان سال رسید.

10 برابر شدن بوم‌گردی‌های کشور طی یک سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، محمد امید در روستای لاریچه از توابع شهرستان دهاقان در جنوب غربی اصفهان اظهار داشت: گردشگری روستایی و توسعه بوم گردی در سال ۹۷ چشمگیر بود به طوری که تعداد واحدهای بوم‌گردی از ۲۰۰ در ابتدای سال به ۲ هزار واحد تا پایان سال رسید.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان این که روستاییان استقبال خوبی از طرح‌های بوم‌گردی کردند، اظهار داشت: بوم‌گردی نقش مهمی در اشتغال روستایی و مهاجرت معکوس دارد و باعث آشتی شهر و روستاها شده است.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت دوازدهم به این موضوع، خاطرنشان کرد: دولت از محل صندوق توسعه ملی ۱.۵ میلیون دلار برای توسعه و اشتغال روستایی تخصیص داد که ۱۵ درصد آن برای توسعه گردشگری است. 

امید اضافه کرد: ۲ کار خوب در کنار بوم‌گردی روستایی شکل گرفته که شامل ارائه خدمات جانبی مانند غذاهای محلی و صنایع دستی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه اطلاعات ملی کشور است به طوری که دسترسی به آن‌ها راحت شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تصریح کرد: منابع خوب دیگری علاوه بر صندوق ملی از محل صندوق کارآفرینان امید و بانک سینا برای توسعه روستایی و اشتغال‌زایی از طریق طرح‌های مختلف مانند بوم گردی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به سفر امروز خود به اصفهان گفت: در جلسه کارگروه اشتغال استان مباحث مربوط به تسهیلات بانکی برای اشتغال‌زایی روستایی مورد بحث قرار گرفت و در جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران روستایی برخی از مشکلات آن‌ها بررسی و حل شد.

امید به بازدید خود از چند طرح صنعتی و بوم‌گردی روستایی در استان اصفهان نیز اشاره و تاکید کرد: در این بازدیدها نیز مسائل و مشکلات این واحدها بررسی و دستورهای لازم برای پیگیری آن‌ها صادر شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در سفر روز چهارشنبه خود به اصفهان از یک واحد در حال احداث پرورش شترمرغ در روستای برسیان در شرق شهرستان اصفهان بازدید کرد. 

انتهای پیام/63064/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول