اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفیر تل‌آویو در واشنگتن: تفاوتی بین دیدگاه گانتز و نتانیاهو درباره ایران نیست

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا با بیان اینکه هیچ مقام اسرائیلی را نمی‌توان پیدا کرد که حامی بازگشت به برجام باشد، تصریح کرد دیدگاه‌های دو رقیب نخست‌وزیری این رژیم درباره ایران یکسان است.

سفیر تل‌آویو در واشنگتن: تفاوتی بین دیدگاه گانتز و نتانیاهو درباره ایران نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ران درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) گفت تمام مقامات سیاسی و امنیتی این رژیم مخالف بازگشت آمریکا یا هر کشور دیگری به توافق هسته‌ای ایران هستند.

درمر که در همایش ضد ایرانی سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» در نیویورک با حضور گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب از جمله منافقین صحبت می‌کرد، توضیح داد: «در گشته برخی مقامات مستقر و پیشین سیاسی و امنیتی از برجام حمایت می‌کردند... اما اکنون نمی‌توانید کسی را پیدا کنید که خواستار بازگشت به همان توافق باشد».

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» وی با دعوت از آمریکا برای اعمال فشار بیشتر به ایران، افزود: «ایالات متحده اهرم‌های فشار متعددی دارد و معتقدم بازگشت به همان توافق، راه بازی به سمت تسلیحات اتمی [به ایران] ارائه می‌کند».

این مقام صهیونیست در پاسخ به این سوال که در صورت تشکیل دولت و کابینه جدید در رژیم صهیونیستی، رویکرد آن در قبال ایران متفاوت خواهد بود، تاکید کرد: «هر دولت جدیدی در اسرائیل به مخالفت با برجام و حمایت از فشار اقتصادی به ایران ادامه می‌دهد».

درمر با اشاره به اظهارات «بنی گانتز» رهبر ائتلاف آبی‌وسفید و رقیب نخست‌وزیر فعلی این رژیم در آغاز سال ۲۰۱۹ مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای ایران می‌توانست بهتر باشد، گفت: «تفاوتی بین دیدگاه‌های او و نتانیاهو در قبال ایران وجود ندارد... [همگی] می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که اولا ایران به سلاح اتمی دست پیدا نکند و دوما تمام تلاش‌ها برای پس زدن ستیزه‌جویی ایران انجام شود».

وی البته گفت تل‌آویو می‌تواند با یک توافق هسته‌ای درباره ایران که توسط آمریکا مذاکره شده باشد، کنار بیاید اما به شرط اینکه در توافق جدید مشکل «بند غروب» مرتفع شده باشد.

سفیر تل‌آویو در واشنگتن اظهار داشت: «مشکلی که باید رفع کنید این است که ایران نباید هیچگاه به یک قدرت نظامی اتمی تبدیل شود. اگر بند غروب وجود داشته باشد، زمان مشخصی را تعیین کرده‌اید که [ایران] قدرت نظامی هسته‌ای خواهد شد و این عواقب سهمگینی را برای منطقه ما خواهد داشت».

البته سخنرانی درمر در این نشست ضد ایرانی به راحتی برگزار نشد و معترضان به رویکرد ظالمانه آمریکا در قبال تهران چند بار با فریادهای اعتراض‌آمیز صحبت‌های او را قطع کردند. (جزئیات بیشتر)

این همایش که روز گذشته با نام «گردهمایی بین‌المللی برای آینده ایران» و همزمان با سخنرانی سران کشورهای مختلف در صحن مجمع عمومی  سازمان ملل برگزار شد، در حالی ادعای «حمایت از مردم ایران» را داشت که گروه‌های تروریستی در آن حاضر بودند.

مقامات آمریکایی از جمله پامپئو در حالی در این همایش ضد ایرانی با حضور گروه‌های تروریستی که دستشان به خون بیش از هفده هزار ایرانی آغشته است، شرکت کردند که دولت ترامپ از زمان روی کار آمدن مدعی است با مردم ایران مشکلی نداشته و تحریم‌ها حکومت ایران را هدف گرفته است؛ اما واشنگتن با این اقدام بیش از پیش نشان داد که عملا از گروه‌های تجزیه طلب در گوشه و کنار ایران حمایت می‌کند.

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا پیشتر هم به کاخ سفید توصیه کرده بود با تداوم مسیر کنونی تحریم‌ها و محدودیت‌های اقصادی، فشار به مردم ایران را ادامه و افزایش دهد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول