اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

روستای اکنلو میزبان دومین آیین سنتی شیره‌پزی

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کبودراهنگ گفت: به مناسبت هفته گردشگری دومین آیین سنتی شیره‌پزی ششم مهرماه در روستای هدف گردشگری اکنلو در کبودراهنگ برگزار خواهد شد.

روستای اکنلو میزبان دومین آیین سنتی شیره‌پزی

مهدی غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: به مناسبت هفته گردشگری دومین آیین سنتی شیره‌پزی ششم مهرماه در روستای هدف گردشگری اکنلو در کبودراهنگ برگزار خواهد شد.

وی برگزاری آئین بازی‌های بومی ـ محلی در این روستا را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: بازارچه محلی روستای اکنلو همراه با سوغات و صنایع‌دستی در این روز برپا خواهد بود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کبودراهنگ با اشاره به انتخاب برترین خوشه انگور در این روز یادآور شد: با توجه به اینکه پایگاه تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران که در سال 1331 در روستای توسط پروفسور بالتازار استقرار یافت، احتمال دارد رئیس انستیتو پاستور ایران هم در این روز مهمان روستای اکنلو باشد.

وی در پایان گفت: شهرستان کبودراهنگ 234 اثر تاریخی دارد که 121 اثر ثبت ملی شده است که از این‌ها دو غذای محلی «ایران شوربا» و «آش محلی غزیاقی» نیز در زمره آثار ناملموس ثبت ملی شده است.

انتهای پیام/89003/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول