اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

موضوع بین‌المللی کردن ورزش ملی توآی ایران پیگیری می‌شود

رئیس فدراسیون کونگ‌فو گفت: موضوع بین‌المللی کردن ورزش رزمی ملی توآی ایران پیگیری می‌شود

موضوع بین‌المللی کردن ورزش ملی توآی ایران پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا حیدری بعد از ظهر امروز در مجمع سالیانه هیأت کونگ‌فوی استان زنجان اظهار کرد: هم‌اکنون رقابت‌های کونگ‌فو قهرمانی کشور به میزبانی اصفهان در حال برگزاری است.

رئیس فدراسیون کونگ‌فو با بیان اینکه یکی از مباحث مهم فدراسیون کونگ‌فو موضوع بین‌المللی کردن ورزش رزمی ملی توآی ایران است، اضافه کرد: برای ورود به عرصه‌های بین‌المللی باید زمینه و شرایط را در بخش‌های مختلف ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در برهه کنونی عوام‌فریبی‌های زیادی مبنی بر برخورداری از نماینده یک رشته ورزشی در سایر کشورها صورت می‌گیرد، عنوان کرد: فدراسیون معتقد است زمانی می‌توان این ادعا را داشت که کمیته المپیک آن کشور نیز ما را تایید کرده باشد.

حیدری از رایزنی‌های بالا با شورای المپیک آسیایی در راستای بین‌المللی کردن رزم ملی توآی ایران خبر داد و افزود: امروز در این زمینه نتایج خوبی کسب شده است.

رئیس فدراسیون کونگ‌فو یکی از شروط شورای المپیک آسیایی برای تحقق این امر را برگزاری چندین دوره رقابت‌های آسیایی اعلام کرد و گفت: این مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان بوده که خوشبختانه بخش اعظمی از این تعهدات انجام شده است.

وی از اخذ تاییدیه شورای کمیته المپیک 23 کشور آسیایی بدون هزینه آن‌چنانی خبر داد و گفت: در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در شرف میزبانی رقابت‌های قهرمانی جهان هستیم.

حیدری خاطر نشان کرد: حدود 101 کشور نیز از سوی کمیته المپیک‌ خودشان برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس فدراسیون کونگ‌فو با اشاره به اینکه توانسته‌ایم اعتماد شورای المپیک آسیایی را مبنی بر بین‌المللی کردن رزم ملی توآی ایران و حضور در این رشته و رقابت‌های معتبر را که می‌تواند جایگاه ورزش ایران اسلامی را در رنکینگ‌های مختلف ارتقا دهد، گفت: امید است ملی‌پوشان ایران بتوانند با آمادگی کامل در این رویداد جهانی حضور داشته و برای کشورمان افتخار کسب کنند.

شایان ذکر است، در پایان این مجمع از چهار مدال‌آور زنجانی دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش تقدیر شد.

انتهای پیام/73009/ق30/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول