اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کشف چوب‌آلات قاچاق در شرکت تولیدی چوب و کاغذ مازندران

رئیس منابع طبیعی ساری با تأیید خبر کشف چوب قاچاق در شرکت چوب و کاغذ مازندران کفت: در بازرسی که از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران داشته‌ایم چوب‌آلات از جنس کاتین و هیزم غیرمجاز کشف و ضبط شده است.

کشف چوب‌آلات قاچاق در شرکت تولیدی چوب و کاغذ مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، طرح توقف برداشت چوب از جنگل‌ها موسوم به طرح تنفس دو سالی است که اجرا می‌شود، در این طرح قطع و برداشت درختان جنگل ممنوع شده است اما قاچاق چوب همواره از گوشه و کنار جنگل‌های استان به گوش می‌رسد.

این بار اما خبری مبنی بر کشف قاچاق چوب در شرکت تولیدی چوب و کاغذ مازندران اعلام شده است.

صحت و سقم و جزئیات این خبر را از رئیس منابع طبیعی شهرستان ساری جویا شده‌ایم که محمد حجازیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با تأیید این موضوع اظهار کرد: در بازرسی که از شرکت صنایع چوب و کاغذ داشته‌ایم چوب‌آلات از جنس کاتین و هیزم غیرمجاز، کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه مدیرعامل این شرکت به منابع‌ طبیعی فراخوانده شده است، افزود: شرکت‌های چوب مجری حفاظت از جنگل هستند و قرارداد حفاظت از جنگل را با سازمان جنگل‌ها دارند، این اقدام آنها علی‌رغم توصیه‌ها و تذکرات منابع طبیعی و دادستانی با فعالیت‌شان در تناقض است.

رئیس منابع طبیعی ساری با بیان اینکه خرید چوب قاچاق، انگیزه را برای قاچاقچیان چوب و فروش آن به شرکت‌ها بیشتر می‌کند، خاطرنشان کرد: برای ما فرقی ندارد که شخص و یا شرکت‌ها در بحث قاچاق دخالت داشته باشند، در ارتباط با قاچاق چوب با قاطعیت با آنها برخورد می‌کنیم.

به گزارش فارس، حجازیان مقدار چوب قاچاق کشف شده در یارد صنایع چوب و کاغذ مازندران را ۵۰ استر هیزم و ۱۸ متر چوب‌آلات اعلام کرد.

انتهای پیام /86041/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول