اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نشر دروغ ابزار امروز دشمن است

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب کشور با بیان اینکه حاضران در جنگ وظیفه دارند فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه نشر دهند، گفت: یکی از ابزارهای دشمن بیان دروغ است.

نشر دروغ ابزار امروز دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سردار محمدتقی اوصانلو عصر امروز در همایش طلائیه‌داران دفاع مقدس اظهار کرد: شهدا در این نوع مجالس حضور دارند ولی ما نمی‌توانیم آنها را ببینیم.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال غرب کشور با اشاره به اینکه شهدای بزرگ اقدامات بزرگی انجام داده‌اند، گفت: ما این کارهای بزرگ را با نام فرهنگ هشت سال دفاع مقدس می‌آموزیم.

وی با بیان اینکه آنچه ما در کلاس‌های درس با عنوان فرهنگ می‌آموزیم در دفاع مقدس انجام شده است، گفت: این فرهنگ در تاریخ ماندگار شد.

اوصانلو با بیان اینکه در همه دنیا و کشورهای مختلف جنگ اتفاق افتاده است، گفت: فرهنگ رزمندگان موجب شده است ما جنگ خود را دفاع مقدس بخوانیم.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال غرب کشور با اشاره به اینکه در سال ۱۳۷۳ و ۱۳۷۴ برخی پیدا می‌شدند و دفن شهدا در مزارهای شهدای گمنام را از نظر بهداشتی اشتباه می‌خواندند، ادامه داد: این در حالی است که این افراد دنبال بهانه بودند چرا که از این شهدا فقط پلاکی بر جای مانده بود.

سردار اوصانلو با اشاره به خاطره‌ای از دفن شهدای گمنام در یکی از شهرهای کشور و مخالفت سرسختانه برخی‌ها برای این کار گفت: امروز همین مکان محل وحدت همه اقشار جامعه شده است.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال غرب کشور با بیان اینکه امروز می‌بینیم که چگونه فرهنگ دفاع مقدس با روح مردم عجین شده است، بیان کرد: برخی‌ها می‌گویند شما عاشق جنگ هستید که از دفاع مقدس صحبت می‌کنید ولی باید گفت هیچ کس عاشق جنگ نیست.

وی با بیان اینکه ما چیزهایی در دفاع مقدس دیدیم که عاشق آن شدیم، عنوان کرد: نمونه این مورد آن است که با وجود بمباران شهرها توسط عراق، امام راحل اجازه بمب‌باران شهرها را نمی‌دادند.

اوصانلو با اشاره به خاطراتی از هشت سال دفاع مقدس و سختی‌های جنگ با دشمن بیان کرد: در دین اسلام و عمل حج خداوند حتی مرگ یک پشه را از سوی حج‌گزار نمی‌پذیرد ولی او را مکلف به جنگ با شیطان می‌کند که نشان می‌دهد دین ما به دنبال جنگ نیست و هدف آن مقابله با دشمن است.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب کشور با تاکید بر اینکه یک تار موی کوخ‌نشینان را به همه کاخ‌نشینان نمی‌دهیم‌، گفت: این حرف امام راحل و تفکر ایشان است و پس از امام راحل مقام معظم رهبری این تفکر را ادامه داده‌اند.

وی با بیان اینکه محافظه‌کاری، دزدی، رشوه‌گیری مخالف با فرهنگ و روحیه جهادی است، گفت: وقتی علیه انقلاب می‌ایستند و حرف می‌زنند و کسی حرفی نمی‌زند، این اقدام مغایر با روحیه جهادی است و نباید محافظه‌کاری کرد.

*نشر فرهنگ دفاع مقدس وظیفه رزمندگان است

اوصانلو با اشاره به اینکه حاضران در جنگ وظیفه دارند فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه نشر دهند، گفت: اگر این فرهنگ نشر پیدا نکند، دروغ غالب می‌شود چرا که یکی از ابزارهای دشمن دروغ است.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب کشور با بیان اینکه امروزه دروغ‌پراکنی توسط دشمنان در حال جایگزین شدن به جای موشک است، گفت: در آغاز جنگ ما هیچ نداشتیم ولی امروز در حوزه تجهیزات دفاعی مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه در زمان انقلاب ۱۳ سد در کشور وجود داشت‌ گفت: امروز ۶۵۰ سد در کشور وجود دارد و باید بدانیم اینها ارزش است.

اوصانلو با اشاره به اینکه باید روحیه جهادی را به جوانان منتقل کنیم، گفت:  امروز تاکید مقام معظم رهبری بر نسل جوان است.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب کشور با بیان اینکه ما در مقابل شهدا مسؤول هستیم، اظهار کرد: اگر کار خود را درست انجام ندهیم باید در مقابل شهدا پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه ما گاهی فقط برای دیگران نسخه می‌پیچیم، گفت: این در حالی است که خود ما باید آماده باشیم.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول