اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

انتقاد کریمی قدوسی از شفاف نبودن «امتیاز بیشتر» در سخنرانی روحانی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: روز گذشته حجت‌الاسلام روحانی در نطق مجمع عمومی سازمان که در نیویورک برگزار شد، خطاب به اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بیان کرد، اگر امتیاز بیشتری می‌خواهید باید سهم بیشتری دهید، این موضوع شفاف نبود.

انتقاد کریمی قدوسی از شفاف نبودن «امتیاز بیشتر» در سخنرانی روحانی

جواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خلیل‌آباد گفت: روز گذشته حجت‌الاسلام روحانی در نطق مجمع عمومی سازمان که در نیویورک برگزار شد، خطاب به اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بیان کرد، اگر امتیاز بیشتری می‌خواهید باید سهم بیشتری دهید، این موضوع شفاف نبود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: یک روز قبل از مجمع عمومی سازمان ملل، مکرون اعلام کرد که سه خواسته داریم، یکی بحث سلاح هسته‌ای که مربوط به برجام است، دوم در مورد تسلیم یمن و دیگری در مورد کل منطقه که این نکته سوم جزو خط قرمزهای اسلام است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در گام سوم مذاکره به سراغ قانون اساسی، نظام، ولایت، شورای نگهبان و مسائل فرهنگی می‌روند، افزود: اینکه حجت‌الاسلام روحانی بیان کرد، اگر امتیاز بیشتری می‌خواهید باید سهم بیشتری دهید، جای تفسیر دارد، چرا که در تاریخ اسلام هیچگاه اسلام به دشمن امتیاز نداده است.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه نگران دیدارهای غیربرنامه‌ریزی شده سفر رئیس جمهور و هیأت همراه بودیم، اظهار کرد: به مقامات ایرانی گوشزد کرده بودیم در سازمان ملل مراقب دیدارهای غیربرنامه‌ریزی شده باشید تا اینکه مانند آن سالی نشود که وزیر امور خارجه کشورمان در راهرو‌های سازمان ملل با اوباما و دیگر مقامات آمریکا ملاقات کرد که نباید این موضوع صورت می‌گرفت، اما وی گفت، یک بار این موضوع اتفاق افتاده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این سفر یک محور به‌نام مکرون وجود داشت، تصریح کرد: مکرون در چند وقت اخیر میانجی میان روحانی و ترامپ بوده و اخیرا هم یک طرح فریبنده‌ای به‌نام ایجاد خط اعتباری 15 میلیارد دلاری گذاشت که همین اواخر به قول خودش هم عمل نکرد.

وی گفت: در مجموع نمره مثبتی به نطق حجت‌الاسلام روحانی می‌دهم.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها فرمودند، مذاکره راه به جایی نمی‌برد، بیان کرد: امروز غیرقابل اعتماد بودن آمریکا برای همه روشن شد.

انتهای پیام/ 70053

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول