اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

حمایت بنیاد کرامت امام رضا(ع) از آثار فرهنگی مرتبط به اربعین

مدیرعامل بنیاد کرامت امام رضا(ع) با بیان اینکه این بنیاد از آثار فرهنگی مرتبط به اربعین حمایت می‌کند، گفت: کنگره «موکب کلمات» به‌همت بنیاد کرامت امام رضا(ع) و با همکاری مجمع شاعران اهل بیت(ع) برگزار شد که در این کنگره حدود 300 شاعر و 250 مداح شرکت کردند.

حمایت بنیاد کرامت امام رضا(ع) از آثار فرهنگی مرتبط به اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن منصوری عصر امروز در اختتامیه نخستین کنگره شعر اربعین حسینی «موکب کلمات» گفت: مأموریت اصلی ما در حوزه فرهنگی است که چند محور و موضوع را برای این مهم در نظر گرفتیم.

مدیرعامل بنیاد کرامت امام رضا(ع) افزود: در حوزه کتاب قصد داشتیم مسابقه کتابخوانی با موضوع اربعین برگزار کنیم، اما کتابی که بتواند آنطور که باید و شاید اربعین را روایت کند پیدا نکردیم، به همین منظور تصمیم گرفتیم با حمایت از آثار فرهنگی مرتبط با اربعین به این مهم اهتمام ورزیم.

وی ادامه داد: یکی از این کارها، کنگره «موکب کلمات» و دیگری حمایت‌هایی برای نوشتن چند رمان در حوزه اربعین است.

منصوری اضافه کرد: نوکری امام حسین(ع) اشکال و قالب‌های گوناگونی دارد و یکی از این قالب‌ها، قالب ستایشگری، شعر و مداحی است.

مدیرعامل بنیاد کرامت امام رضا(ع) تصریح کرد: کنگره «موکب کلمات» به‌همت بنیاد کرامت امام رضا(ع) و با همکاری مجمع شاعران اهل بیت(ع) برگزار شد که در این کنگره حدود 300 شاعر و 250 مداح شرکت کردند.

در پایان این کنگره، آقایان  جعفر رسول‌زاده آشفته، محمدجواد الهی‌پور از قم و علی مؤیدی از قم عناوین برگزیده در بخش نوحه را کسب کردند و جایزه ویژه هیأت داوران نیز به محسن رضوانی به‌خاطر نوحه کنار قدم‌های جابر اهدا شد.

همچنین آقایان محسن حافظی(خلق آثار اربعینی فاخر)، مهدی جهاندار از اصفهان، مرتضی حیدری آل‌کثیر از اهواز، محمدرضا طهماسبی از تهران، محمد زارعی از دلیجان، میلاد حبیبی از اصفهان، محمدجواد میرصفی از قم، سید علی رکن‌الدین از تهران و  علی سلیمیان از زرین شهر در بخش شعر به‌عنوان نفرات برگزیده، معرفی شدند.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول