اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

رئیس جمهور وارد تهران شد

حجت الاسلام روحانی پس از سفر به نیویورک برای شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل، دقایقی پیش وارد تهران شد.

رئیس جمهور وارد تهران شد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس،‌ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشور که برای شرکت و سخنرانی در هفتاد و چهارمین اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود،‌ دقایقی پیش وارد تهران شد.

گفتنی است؛ روحانی روز دوشنبه وارد نیویورک شد و در نخستین روز سفر با امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه و عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدارو گفت و گو کرد.

برنامه کاری رئیس جمهور از صبح روز سه شنبه با جلسه مدیران ارشد رسانه های آمریکا آغاز شد و او در ادامه با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و همچنین نخست وزیران ژاپن و اسپانیا دیدار و درخصوص راه های گسترش روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

رئیس جمهور روز چهارشنبه را با حضور در محل مجمع عمومی سازمن ملل و سخنرانی در این مجمع و ارایه طرح ائتلاف امید آغاز کرد و در ادامه دیدارها و گفت و گوهای دوجانبه ای با سران برخی دیگر از کشورها از جمله سوییس ، انگلیس و سوئد داشت و در حاشیه این ملاقات ها نیز با شبکه فاکس نیوز مصاحبه کرده و به سوالات این شبکه در خصوص موضوعات منطقه ای و بین الملی پاسخ داد.

دیدار با دبیر کل سازمان ملل متحد و روسای جمهور ایرلند و عراق و نخست وزیران هند و اوگاندا وهمچنین نشست با نخبگان سیاست خارجی آمریکا و مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز ، از دیگر برنامه های روحانی در جریان سفر به نیویورک بود.

پایان بخش برنامه های سفربه نیویورک برای هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل نیز کنفرانس خبری با حضور نمایندگان رسانه های بین المللی  بود و پس از آن بامداد روز گذشته رئیس جمهور و هیأت همراه، نیویورک را به مقصد تهران ترک کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول