اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

رشد 75 درصدی جمع آوری زکات در استان قم

دبیر ستاد احیای زکات استان قم گفت: میزان جمع آوری زکات در نیمه نخست سال جاری در استان 75 درصد رشد داشته است.

رشد 75 درصدی جمع آوری زکات در استان قم

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نوراللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به میزان جمع آوری زکات در استان قم اظهار کرد: میزان جمع آوری زکات در نیمه نخست سال جاری در استان 75 درصد رشد داشته و بیشترین رشد در بخش زکات واجب بوده است.

وی ادامه داد: برآورد می‌شود که حدود 20 میلیارد تومان ظرفیت جمع آوری زکات واجب در استان قم باشد که 10 میلیارد تومان از آن مربوط به زکات اموال و 10 میلیارد تومان دیگر مربوط به زکات فطریه است، هر سال آمار جمع آوری زکات در استان قم افزایش پیدا می‌کند.

دبیر ستاد احیای زکات استان قم افزود: فعالیت‌های متفرقه مثل موسسات خیریه مانع از افزایش چشمگیر زکات فطریه در استان می‌شود. 386 موسسه خیریه فعال در قم داریم، اماکن مختلفی در استان زکات فطریه را دریافت می‌کنند، زکات فطریه جمع آوری شده در مساجد نیز به کمیته امداد تحویل داده نمی‌شود و توسط هیأت فعالان مساجد به صورت مستقیم به فقرا تحویل داده می‌شود، گاهی هم مردم خودشان زکات فطریه را به فقرا می‌دهند.

نوراللهی با اشاره به محل هزینه کرد زکات جمع آوری شده در راستان قم اظهار کرد: بخشی از زکات به صورت مستقیم توسط کمیته امداد هزینه می‌شود که رویکرد آن کمک به فقرا در بخش‌هایی همچون معیشت، مسکن، درمان، تحصیل، تهیه جهیزیه و نیز پرداخت بدهکاری‌های افراد نیازمند است.

 وی ادامه داد: 60 درصد از کل زکات جمع آوری شده در استان قم که با مشارکت خود مردم جمع آوری شده است، در زمینه احداث و تعمیر پروژه‌های عمرانی در زمینه مواردی همچون مسجد، حسینیه، غسالخانه و امور عام المنفعه هزینه می‌شود.

دبیر ستاد احیای زکات استان قم خاطرنشان کرد: مبلغان زکات در روستاهای استان، کار تبلیغ زکات را به صورت چهره به چهره انجام می‌دهند و جمع آوری زکات در سر خود زمین کشاورزی هم صورت می‌گیرد، البته بخشی از زمین‌های کشاورزی قم اوقافی هستند که زکات به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

انتهای پیام/78004*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول