اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

شهرداری خرمشهر اقدامات لازم برای معدوم سازی سگ‌های ولگرد را انجام دهد

فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه شهرداری باید در ارتباط با معدوم‌سازی، هماهنگ با شبکه بهداشت اقدامات لازم را صورت دهد، گفت: متأسفانه سمن‌های اجتماعی و زیست محیطی حافظ حقوق حیوانات هیچگونه همکاری را با فرمانداری صورت ندادند و هیچکدام برای این کار گامی پیش نگذاشتند.

شهرداری خرمشهر اقدامات لازم برای معدوم سازی سگ‌های ولگرد را انجام دهد

کوروش مودّت فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر، در ارتباط با حادثه‌ای که برای دختر خردسال خرمشهری به وجود آمد، اظهار کرد: در شورای سلامت  مصوباتی تصویب شده که تمامی آنها به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به بندهایی از قانون و آیین‌نامه مبنی بر اتلاف سگ‌های بیمار و زنده‌گیری و عقیم سازی آنها، افزود: در این مدت مقداری از این سگ‌های ولگرد در خرمشهر و مینوشهر جمع‌آوری شد، ولی تعداد این حیوانات کم نیست و پیگیری بسیاری در این خصوص صورت گرفت.

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر، تصریح کرد: در جلسات قبلی شورای سلامت عنوان شد که مکانی برای نگهداری از این حیوانات باید فراهم شود که متأسفانه هنوز جای خالی این مکان در خرمشهر احساس می‌شود، اما باید الزاماً به این موضوع ورود کرده و سخت پیگیر آن باشیم.

مودّت با اشاره به این موضوع که در آبادان نیز چنین مشکلی به وجود آمده و پیمانکار مربوط به این طرح، از ادامه کار صرف‌نظر کرده است، گفت: باید فکر اساسی در این خصوص صورت پذیرد و در استان نیز به این موضوع اشاره کردم که اقتداری باید در این قضیه بروز دهد که تکلیف ما با مردم مشخص شود.

وی افزود: ما منابع محدودی در اختیار داریم و برای شهرداری‌ها هزینه بسیاری دارد، در سایر شهرها سمن‌ها وارد عمل شده‌اند و با کمک دولت این حیوانات را جمع آوری می‌کنند، اما متأسفانه در خرمشهر چنین سازمان مردم نهادی برای اقدام، عملی صورت نمی‌دهد.

فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه شهرداری باید در ارتباط با معدوم‌سازی، هماهنگ با شبکه بهداشت اقدامات لازم را صورت دهد، یادآور شد: متأسفانه سمن‌های اجتماعی و زیست محیطی حافظ حقوق حیوانات هیچگونه همکاری را با فرمانداری صورت ندادند و هیچکدام برای این کار گامی پیش نگذاشتند.

مودّت عنوان کرد: چون قانون برای اتلاف این حیوانات دست ما را بسته است، مشکلات بسیاری برای جمع آوری این حیوانات وجود دارد، اما شهرداری خرمشهر باید نسبت به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اقدام کرده و سایر دستگاه‌ها نیز یاری رسان آنها باشند.

وی ادامه داد: این اقدامات نیازمند هزینه‌هایی خواهد بود که پیش از این نیز مبالغی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند برای این موضوع اختصاص داده شد اما کافی نبود.

نماینده عالی دولت در شهرستان خرمشهر بیان کرد: امروز در همین ارتباط نشستی با حضور دستگاه‌های مرتبط در فرمانداری برگزار خواهد شد و به طور مرتب پیگیر این موضوع هستیم ولی دستگاه‌هایی که توان مالی دارند باید به پیشرفت این موضوع کمک کنند.

فرماندار ویژه خرمشهر خاطرنشان کرد: به طور مرتب مصوبات شورای سلامت را به دستگاه‌ها گوشزد کرده و پیگیر هستم، اما عملکرد موجود به قدر کفایت نیست و به نحو مطلوبی صورت نپذیرفته، از این عملکرد رضایت ندارم و نامه کتبی به دستگاه‌ها ارسال شده که از اقدامات صورت گرفته در این خصوص گلایه دارم.

انتهای پیام/72013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول