اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

مذاکره با آمریکا در شرایط کنونی خیانت به کشور است

نماینده مجلس نهم گفت:‌ مذاکره در این شرایط به نفع کشور نیست و یک خیانت است که تاریخ در مورد آن قضاوت خواهد کرد.

مذاکره با آمریکا در شرایط کنونی خیانت به کشور است

بیژن نوباوه نماینده ادوار مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به این موضوع که عنوان مذاکره، مسأله مهمی است، گفت:‌ در کل، مذاکره همیشه خوب است،‌ اما مهم موضوع مذاکره بوده که در نتایج بسیار تعیین کننده است. زمانی که قرار است در مورد منافع و ناموس کشور مذاکره شود، آیا کسی این موضوع را می پذیرد که بخواهیم سر این مذاکره بنشینیم؟

وی ادامه داد: اگر آمریکایی ها و اروپایی ها می خواهند مذاکره کنند، باید ببینیم که آنها سر چه چیزی می خواهند مذاکره کنند. آیا این مذاکره بالاتر از برجامی می تواند باشد که بالاترین منافع کشور را به خطر انداختند و بیشترین مواد هسته ای را از کشور خارج کردند و حتی سایت های هسته ای مان را مسدود کردند.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به بدعهدی طرف مذاکره‌کننده گفت: زمانی که آنها در مذاکرات بدعهدی کردند،‌ آیا صحیح است که دوباره اسم مذاکره را بیاوریم؟ این مذاکره یک نیرنگ است؛ چراکه آمریکایی ها خودشان آمدند و حتی خودشان تخلف کردند و از تعهدات شان خارج شدند.

وی ادامه داد:‌ آمریکایی ها در مذاکره قبل از ما امتیاز گرفتند اما هیچ امتیازی ندادند؛ حال برای برگشت به تعهد قبلی باز می خواهند جلوی امتیازی را بگیرند؛ کجای منطق این است که ما دوباره وارد مذاکره با آنها شویم و حتی کدام کشور حاضر است که این اشتباه ما را مجددا انجام دهد که ما برای منافع خودمان بیاییم همه منافع مان را بفروشیم.

نوباوه صحبت از مذاکره را نوعی نیرنگ تاریخی دانست و گفت: برجام سبب شد ما را سال های سال از قدرت علمی هسته ای دور کند. واقعیت این است که هم اکنون هیچ نوع مذاکره ای نمی کنیم و اگر قرار بر مذاکره باشد باید موضوع مذاکره معلوم شود. همچنین اگر آنها قرار است به برجام برگردند که دیگر نیازی به مذاکره نیست. اگر به برجام بازگشتند، و نیاز به صحبت باشد،‌می توانیم در مورد اجرای برجام صحبت کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ هیچ عقل سلیمی در هیچ جای دنیا این نیست که یک قرارداد صد درصد بین المللی زیر نظر شورای امینت منعقد شود و طرف مقابل اجرا نکند و حالا دوباره مسأله دیگری را مطرح می کنند و قصد دارند سرمنافع کشور قدرت های دفاعی مان را کاهش دهند.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد:‌ مذاکره در این شرایط یک خیانت کامل است و اگر ما می خواهیم وارد هر نوع گفت و گو در این شرایط با آمریکا شویم، قطعا این مذاکره به نفع کشور نبوده و یک خیانت بسیار مهم و آشکار است که تاریخ در مورد آن قضاوت خواهد کرد. آنها می خواهند ما را از موضعی که داریم، خارج کنند و به دنیا بفهمانند که در هر صورت ایران را به پای میز مذاکره کشاندند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول