اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کنکور یعنی انحراف استعدادها و توان‌ها/ مدارس خشت و گلی تا آخر آبان برچیده می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: معیار یافتن فرصت شغلی بهتر برای دانش‌آموزان بعد از 12 سال تحصیل، تست زدن و حافظه قوی است و این همان انحراف و نابودی استعداد‌ها و بردن توان‌ها به حاشیه است.

کنکور یعنی انحراف استعدادها و توان‌ها/ مدارس خشت و گلی تا آخر آبان برچیده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محسن حاجی‌میرزایی عصر امروز در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه و مجمع خیران مدرسه‌ساز که در سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: دانش‌آموزان بعد از 12 سال تحصیل تحویل کنکوری می‌دهیم که معیارش تست زدن و حافظه قوی است و این یعنی انحراف و نابودی استعداد‌ها و بردن توان‌ها به حاشیه؛ ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر با قصد یافتن فرصت شغلی بهتر و این یعنی افتادن در  چاهی است که پایان ندارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید صنعت و کشاورزی گزینه‌های متعددی را پیش روی دانش‌آموزان قرار بدهد، افزود: باید شرایطی فراهم بشود که برای دانش‌آموزان قبل از کنکور شرایط کار فراهم شود تا سن کار بالا نرود.

وی بیان کرد: یک اقتصاد 10 هزار میلیارد تومانی حول موضوع کنکور در کشور شکل گرفته که اگر این سرمایه وارد آموزش شود یک تحول بسیار بزرگ ایجاد خواهد شد.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: دو جمعیت باسواد ابتدایی و جمعیت باسواد دانشگاهی داریم که نیاز است افرادی پل ارتباطی آن‌ها باشند و فاصله بین این دو را پر کنند و لازم است الگوی خلاقی در این زمینه طراحی شود.

وی با بیان اینکه نظام تلاش کرده چتر آموزش را در همه مناطق کشور بگستراند، اعلام کرد: 5 هزار مدرسه زیر 5 نفر دانش‌آموز در کشور داریم و این یعنی دسترسی به فرصت آموزشی در سرتاسر ایران گسترش یافته است.

وزیر آموزش و پروش تصریح کرد: می‌کوشیم مدارس دولتی را تقویت کنیم و در راستای عدالت کیفی و آموزشی گام برداریم.

حاجی‌میرزایی تأکید کرد: مدارس باید جایگاه واقعی خود را پیدا کنند و به تولید محتوا دست بزنند و آموزش‌های متناسب با نیازهای دانش‌آموزان به آن‌ها ارائه شود، چرا که تفاوت‌های فرهنگی، منطقه‌ای و... می‌طلبد آموزش‌های متفاوتی داشته باشیم نه اینکه در مرکز برای تمام کشور آموزش‌های یکسانی در نظر گرفته شود و تهیه این آموزش‌های از وظایف شورای آموزش و پرورش استان‌ها است.

وی ادامه داد: تا پایان آبان‌ماه تمامی مدارس خشت و گلی  کشور برچیده و همچنین تمامی مدارس کانکسی بالای 20 دانش‌آموز را تا پایان سال‌جاری جمع‌آوری می‌کنیم و علاوه بر آن تمامی مدارس در مناطق برخوردار از گاز را به وسایل گرمایشی ایمن مجهز و تجهیزات مورد نیاز همه استان‌ها و نیز در مورد ساخت مدرسه مخصوص دانش‌آموزان استثنایی کمک خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تشکر از مجمع خیران مدرسه‌ساز، استاندار کرمانشاه، استان‌های معین زلزله کرمانشاه و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش استان کرمانشاه، گفت: کار بزرگی در استان کرمانشاه انجام شد و سرانه فضای آموزشی در استان نسبت به قبل از زلزله 70 سانتی متر افزایش یافته و هم اکنون سرانه فضای آموزشی استان 7.2 است در حالی‌که این سران در کشور 5.2 است.

انتهای پیام/پ/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول