اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

۷۲ هزار مأموریت در سال ۹۷ توسط سازمان آتش نشانی انجام شده است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: در سال ۹۷ سازمان آتش نشانی در ۷۲ هزار مأموریت شرکت کرده است که ۳۰ درصد آنها آتش سوزی بوده است.

۷۲ هزار مأموریت در سال ۹۷ توسط سازمان آتش نشانی انجام شده است

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران در مراسم روز آتش نشان که صبح امروز با حضور اعضای شورای شهر تهران و برخی مسؤولان برگزار شد گفت: هفتم مهر از آن جهت روز آتش نشان نامیده شده است که یادآور رشادت‌های این عزیزان باشد.

داوری گفت: یاد می کنم از جوانان عزیزی که جان خودشان را تقدیم کردند تا شهروندان در آرامش زندگی کنند و ایمن زندگی کنند.

وی ادامه داد: شغل آتش نشانی متفاوت و خاص است و وظیفه ای خاص دارد که مبتنی با تصمیم گیری های آنی و لحظه ای است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران خاطرنشان کرد: کار در این شرایط سخت است اما وقتی با روحیه عشق و ایثار به مردم عجین شود نتیجه اش می شود خدمت به مردم.

داوری افزود: مهارت و توان بالا نکته بعدی این شغل است و این موضوع زمانی اهمیت پیدا میکند که ما بدانیم طیف ماموریت‌ها و عملیات‌های این حوزه متفاوت است.

وی تصریح کرد: در میان آتش نشانان جمله معروفی وجود دارد که میگویند هیچ دو حریقی شبیه همدیگر نیست.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: ۷۲ هزار ماموریت در سال ۹۷ انجام دادیم که ۳۰ درصد آن آتش سوزی بوده است و سایر موارد به مشکلات دیگر ربط داشته است.

وی ادامه داد: امروز همه فهمیده آمد که نمی شود فقط بر روی انجام ماموریت تکیه کنیم زیرا ایمنی پیش از وقوع حوادث اهمیت بیشتری دارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران افزود: در سال گذشته از ۲۵ هزار ساختمان بازدید ایمنی انجام دادیم اما این مسیر دور و دراز است و باید ادامه پیدا کند تا شهری ایمن داشته باشیم.

داوری گفت: مهمترین مسیله برای شهر این است که شهروندان خودشان ایمنی را مطالبه کنند و تلاش کنند تا شهری ایمن داشته باشند.

وی ادامه داد: بسیاری از ساختمانها امروز ساخته می شوند که شاید ایمنی درستی نداشته باشند و اگر مردم خودشان ایمنی را مطالبه نکنند کار به جایی نمی‌رسد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران به افزایش استانداردهای سلامت آتش نشانان اشاره کرد و گفت تلاش میکنیم تا سلامت آتش نشانان بیش از پیش حفظ شود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول