اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

برخواه: رستمی به احترام مردم باید در دوضرب شرکت می‌کرد/ به خاطر کیانوش ترکیب را تغییر دادیم

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: حداقل انتظار ما این بود که رستمی بعد از اینکه از دور رقابت‌ها در یک‌ضرب اوت کرد، به خاطر پرچم کشورش و مردم ایران یک حرکت دوضرب را انجام دهد.

برخواه: رستمی به احترام مردم باید در دوضرب شرکت می‌کرد/ به خاطر کیانوش ترکیب را تغییر دادیم

محمدحسین برخواه در گفتگو با خبرنگار فارس، درباره عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات جهانی تایلند گفت: بعد از تمرینات فشرده و پرفشاری که پشت سر گذاشتیم با تغییرات نسبتا زیادی تیم به مسابقات جهانی اعزام شد و تا روزهای آخر عملکرد تیم قابل قبول بود و اگر در فوق سنگین وزنه‌بردار ما در جدول رقابت باقی مانده بود روی سکوی نایب قهرمانی می رفتیم.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ادامه داد: البته این مسابقات دستاوردهای خوبی هم برای ما داشت و نفرات جدیدی مانند حافظ قشقایی و رضا دهدار خود را به عنوان مدعیان جدید دوبنده تیم ملی معرفی کردند و با قرار گرفتن روی سکوی جهانی ما را به آینده امیدوار کردند. از طرفی وزنه‌برداری مانند میری که به مدال برنز رسید چهره جدیدی از خود نشان داد و ثابت کرد که تغییرات و پیشرفت قابل توجهی داشته و می‌توان به آینده وی نیز امیدوار بود.

وی با اشاره به عملکرد کیانوش رستمی در مسابقات جهانی وزنه‌برداری تصریح کرد: به خاطر حضور کیانوش رستمی در ترکیب تیم مجبور به ایجاد تغییراتی در نحوه چینش نفراتمان شدیم و مجبور شدیم رضا دهدار را که یک وزنه‌بردار 96 کیلویی است، به یک وزن بالاتر بفرستیم و امیر حقوقی که آمادگی نسبتا مطلوبی داشت و تا لحظه آخر اعزام هم در اردو حضور داشت و حتی به رکورد مجموع 390 کیلوگرم هم رسیده بود، از ترکیب تیم کنار بگذاریم.

 

برخواه افزود: حداقل انتظار ما این بود که رستمی بعد از اینکه از دور رقابت‌ها در یک‌ضرب اوت کرد، در حرکت دوضرب حداقل یک حرکت برای تیم ملی ایران انجام می‌داد که با همان امتیاز تک حرکت دوضرب تیم ملی ایران را روی سکوی دومی تیمی قرار می‌داد، چون فاصله ما با بلاروس برای نایب قهرمانی فاصله اندکی بود. امتیازی که رستمی برای ایران آورد صفر بود و این توقع، توقع بی‌جایی نبود که حداقل به خاطر پرچم کشورش و مردم ایران یک حرکت را انجام دهد. 

وی در خصوص اینکه منتقدان پیش از اعزام معتقد بودند که این تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات جهانی نتیجه نخواهد گرفت، اما تا لحظات پایانی برای نایب قهرمانی جنگید و نفرات مستعدی را به وزنه‌برداری ایران معرفی کرد، عنوان کرد: حتی در همین تیم با وجود اینکه 4 نفر برای نخستین بار حضور در مسابقات جهانی را تجربه می‌کردند، تمام هم و غم ما قرار گرفتن نمایندگانمان روی سکو و کسب مدال بود. انتخابات وزنه‌ها گویای این بود تا شانس رفتن روی سکو را در اختیار تمام نفرات قرار بدهیم.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری خاطر نشان کرد: به آینده این تیم بسیار امیدوار هستم، ضمن اینکه نفرات خوب دیگری را هم داریم که از ترکیب تیم کنار ماندند و در آینده با تلاش بیشتر می‌توانند در ترکیب تیم ملی قرار بگیرند و در سال‌های آینده به تیم ملی کمک کنند تا تیم قدرتمندتری را داشته باشیم. 

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول