اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آتش‌نشانان؛ حماسه‌آفرینان نبرد با شعله‌ها/ شغلی که عشق است

مسؤول آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری اسلام‌آباد غرب گفت: آتش‌نشانی شغلی که عشق است و همواره با ترس، اضطراب، نگرانی، شیرینی‌ها، تلخی‌ها و تاسف‌ها همراه است.

آتش‌نشانان؛ حماسه‌آفرینان نبرد با شعله‌ها/ شغلی که عشق است

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، آتش‌نشانان دریادلانی هستند که در هنگام بروز حوادث جان به کف و بی محابا دل به آتش می‌زنند، و حماسه آفرینی‌های خود در نبرد با شعله‌های خانمان‌سوز، جوانه‌های امید را از بستر خاکسترها می‌رویانند.

هفتم مهرماه روزی است که به بهانه رشادت‌های آتش‌نشانان روز ملی آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است؛ سال 1359 درست در همین روز بود که پالایشگاه آبادان در جنگ ایران و عراق از سوی دشمن مورد حمله هوایی قرار گرفت، پس از این اتفاق آتش‌نشانان برای اطفای حریق وارد عمل شدند اما این بار آتش تنها دشمن آن‌ها نبود، بلکه در حین اطفای حریق بار دیگر این پالایشگاه بمباران شد و تعداد زیادی از آتش‌نشانان در این حادثه شهید شدند.

اما حماسه‌سازی این جان بر کفان باز ادامه داشت؛ 30 دی‌ماه سال سال 95  هم یکی از همین داستان‌های قهرمانانه رقم خورد و زمانی که ساختمان اداری، تجاری پلاسکو تهران، دچار حریق شد در آتش می‌سوخت، نیروهای آتش نشانی دل به آتش زدند تا جان مردمی که برای حفظ مالشان اصرار به ورود به ساختمان گداخته را داشتند نجات دهند که با ریزش ناگهانی ساختمان 16 نفر از نیروهای آتش‌نشانی زیر آوار ماندند و شهید شدند.

خبرنگار فارس به بهانه روز آتش‌نشانی به سراغ مسؤول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسلام‌آباد غرب رفت تا ضمن تبریک این روز به پرسنل خدوم و جان بر کف دقایقی را پای صحبت‌ها و درد و دل‌های آنان بنشیند.

*31 آتش‌نشان در اسلام‌آباد غرب استخدام شدند

حمیدرضا یاوری در ابتدا ضمن تشکر از خبرگزاری و تبریک و تقدیر روز آتش‌نشانی به تمامی همکاران خود، اظهار داشت: آتش‌نشانی شغلی که عشق است و همواره با ترس، اضطراب، نگرانی، شیرینی‌ها، تلخی‌ها و تاسف‌ها همراه است.

وی تاکید کرد: مهر به زندگی انسان‌ها و تلاش و پشتکار خستگی‌ناپذیر آتش‌نشانان نمادی از انسان‌های آزاده‌ای است که در مواقع خطر بزرگترین نعمت خود یعنی حیات را به مخاطره می‌اندازند تا حافظ جان و اموال مردم باشد.

مسؤول آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری اسلام‌آباد غرب گفت: از آنجایی که حادثه اتفاق افتاد همه از آن حادثه گریزان می‌شوند و این آتش‌نشانان هستند که با عشق به وظیفه خود به سمت نبرد به حادثه برای حفظ جان مردم می‌روند.

وی ادامه داد: در شهرستان اسلام‌آباد غرب 31 نفر استخدام داشتیم، 18 نفر به صورت آتش‌نشان، 9 نفر به عنوان راننده پایه یک، 2 نفر کارشناس و 2 نفر کاردان آتشنشانی مشغول به کار خواهند شد.

یاوری تصریح کرد: این تعداد طی آزمون‌های کتبی و عملی و روال اداری و قانونی پذیرفته و شروع به کار خواهند کرد، 2 ایستگاه آتشنشانی دارای تجهیزات لازم با همکاری شهرداری است و در حال حاضر 25 نیرو فعال و ماشین‌های آماده به کار در این ایستگاه‌ها فعالیت دارند.

مسؤول آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری اسلام‌آباد غرب با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌هایی برای ایجاد ایستگاه جدیدی در سطح شهرستان به علت نیاز برخی مناطق وجود دارد، ادامه داد: ما را فرشتگان نجات می‌نامند، اما خاطره خوبی در شغل ما نیست و همه موارد تلخ و ناراحت کننده است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول