اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

حوزه راه کهگیلویه و بویراحمد از 1000 میلیارد پروژه تا اتصال به آزادراه شیراز-اصفهان

وزارت راه و شهرسازی به پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی توجه ویژه‌ای داشته به نحوی که امسال بالغ بر یک هزار میلیارد تومان پروژه راه در استان وجود دارد.

حوزه راه کهگیلویه و بویراحمد از 1000 میلیارد پروژه تا اتصال به آزادراه شیراز-اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عزیز فیلی با اشاره به توجه وزارت راه و شهرسازی به راه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالغ بر یک هزار تومان پروژه‌های حوزه راه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بیانگر توجه دولت به این استان است.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کل اعتبارات حوزه عمرانی استان برای دو هزار پروژه یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان است که عمده این پروژه‌ها در حوزه راه است.

وی با بیان اینکه نگهداری از راه‌های کهگیلویه و بویراحمد به دلیل توپوگرافی منطقه سخت است، گفت: در حوزه راه‌های روستایی از عقب ماندگی خاصی برخورداریم، ضمن اینکه اکثر محورهای استان در حال چهار خطه شدن هستند.

غلام‌محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس هم با بیان اینکه راه‌های استان بعد از سفر مقام معظم رهبری در سال 73 ارتقاء یافت، گفت: رهبری بر موضوع راه‌های استان تأکید کردند و بعد از آن سال، پروژه‌هایی تحت عنوان پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری تعریف شد که راه پاتاوه-دهدشت از جمله آن پروژه‌ها است که خوشبختانه مراحل پایانی را طی می‌کند.

این نماینده مجلس با اشاره به نقش راه‌ها برای خروج از محرومیت‌ها و ایجاد فضای کسب و کار  گفت: در شهرستان‌های بویراحمد و دنا دو هزار و 500 کیلومتر راه اصلی و فرعی وجود دارد اما متاسفانه طی سال‌های اخیر نگاه به راه ملی نبود. زمانی در حوزه راه‌های روستایی 50 درصد زیر متوسط کشوری بودیم که بخشی به دلیل همین نگاه بود.

زارعی با بیان اینکه امسال 65 میلیارد اعتبارات پیوست قانون راه‌های حوزه بویراحمد و دنا است، گفت: راه همچنان یکی از محورهای توسعه است و توجه به وضعیت راه‌های روستایی در دستور کار قرار دارد.

اما مدیرکل جدید راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بر بهره‌برداری از محور پاتاوه به دهدشت در اسرع وقت تاکید کرد و از اتصال استان به آزاد راه شیراز-اصفهان خبر داد.

پژمان نیک‌اقبالی با اشاره به رسیدگی به پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی گفت: بدون مرزبندی‌های سیاسی و سردسیری و گرمسیری پروژه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد و از رسانه‌ها می‌خواهم همدیگر را به حاشیه نبریم‌ و فرزندان این استان را خنثی نکنیم.

وی بر توجه به راه‌های اصلی و فرعی تاکید کرد و افزود: انتقال استان به خط ریلی در دست اقدام است و وضعیت فرودگاه یاسوج را به جد دنبال می‌کنیم.

این مسوول عنوان کرد: امسال دفتر مسکن مهر بسته می‌شود و مسکن وارد فاز جدیدی می شود، ضمن اینکه بازآفرینی شهری به عنوان دغدغه در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/82024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول