اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

ورود رسمی «مرد ایرلندی» به بخش رقابتی اسکار

با اکران جهانی فیلم «مرد ایرلندی» ساخته «مارتین اسکورسیزی» این فیلم در بخش رقابتی اسکار قرار گرفت.

ورود رسمی «مرد ایرلندی» به  بخش رقابتی اسکار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، حتی با وجود زمان سه ساعته فیلم و دوره کوتاه ۲۸ روزه اکران در سینماها قبل از پخش در نت‌فلیکس، «مرد ایرلندی» مارتین اسکورسیزی یکی از مدعیان اصلی اسکار خواهد بود.

 

پنجاه و پنجمین جشنواره فیلم نیویورک از جمعه شب با اکران جهانی این فیلم درام حماسی که روایتی از یک زندگی واقعی است، افتتاح شد. اسکورسیزی و بازیگران تمام ستاره او، از جمله رابرت دنیرو، آل پاچینو و جو پسی در این مراسم حضور داشتند. آخرین و تنها باری که اسکورسیزی در جشنواره زادگاهش با فیلمی بلند و روایی حضور یافته به ۴۶ سال پیش و فیلم «خیابان‌های پایین شهر» در سال ۱۹۷۳ بازمی‌گردد.

 

 

فیلم « مرد ایرلندی‌» با زمان  ۲۰۹ دقیقه‌ای بسیاری از حاضران در جشنواره به شوخی نگران نوشیدن کافی قهوه برای بیدار ماندن در طول نمایش فیلم بودند.

 

پس از انتظار و تلاش ۱۰ ساله اسکورسیزی، دنیرو و پاچینو، «نت‌فلیکس» تنها استودیویی بود که به تأمین مالی این فیلم ۱۶۰ میلیون دلاری جواب مثبت داد و ازین رو مورد تمجید قرار گرفت. اسکورسیزی در هنگام معرفی فیلم گفت: ما سرانجام حامی مالی فیلم را پیدا کردیم و آن «نت‌فلیکس» بود.

 

نکته جالب توجه این است که یکی از نگرانی‌های اصلی نت‌فلیکس در مورد رای‌دهندگان جایزه اسکار نوع وسیله‌ایست که فیلم را با آن تماشا کنند و نگران از اینکه آن‌ها فیلم را با تلویزیون تماشا می‌کنند یا لپ‌تاپ و تبلت و یا از همه بدتر با گوشی تلفن همراه و این درحالیست که بسیاری از منتقدین و کارشناسانی که فیلم «مرد ایرلندی» را دیده‌اند بر این نکته تاکید دارند که باید این فیلم حتما بر روی پرده نقره‌ای سینما تماشا شود تا تمام جوانب و ویژگی‌های آن دیده و ارزیابی شود. اما با توجه به آزادی عملی که در نوع تماشای داوران و رأی‌دهندگان چند هزار نفری اسکار وجود دارد این نگرانی برای امثال نت‌فلیکس و دیگر رقبا همچنان باقی‌ست.

 

نت‌فلیکس سال قبل همین نگرانی را برای فیلم «رُما» ساخته «آلفونسو کوارون» داشت و فیلم نیز همچون «مرد ایرلندی» دوره وتاهی را قبل از رقابت اسکار بر روی پرده سینما داشت با این وجود برای عوامل «رُما» و نت‌فلیکس ۱۰ نامزدی و در نهایت ۳ جایزه اسکار را به ارمغان آورد.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول