اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گرگان 1000 آتش‌نشان داوطلب آموزش دیده دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: یک هزار داوطلب آتش‌نشان آموزش دیده در شهر گرگان برای اعزام به عملیات آتش‌نشانی آموزش دیدند که 250 نفر از آنها زن هستند.

گرگان 1000 آتش‌نشان داوطلب آموزش دیده دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، میرمحمد غراوی ظهر امروز در همایش آتش‎نشانان استان گلستان که به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و ایمنی برگزار شد، اظهار کرد:در حال حاضر 37 پایگاه آتش نشانی روستایی وجود دارد که  خودرو آتش‎نشانی پنج پایگاه نیاز به تعمیر دارد و فعال نیستند.

وی بیان کرد: وظیفه دهیاران اطفای حریق در روستاهایی است که جمعیت بیشتری دارند گرچه در سال‎های اخیر آتش‎سوزی جنگل‎ها به واسطه سوزاندن کاه‎وکلش در گلستان افزایش یافته و آتش‎نشانان سطح شهر به مأموریت‎های خارج از شهر اعزام می‎شوند.

* بیش از 4 هزار و 657 مأموریت آتش‎نشانی در گلستان انجام شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 4 هزار و 657 مأموریت آتش‎نشانی در گلستان انجام شد، افزود: از این تعداد یک هزار و 406 مأموریت در خارج از محدوده قانونی شهرها بوده است و آخرین اطفای حریق مربوط به حادثه تصادف تریلی و مینی بوس در محور گنبدکاووس و اینچه برون بوده است که شهرداری‎های گنبدکاووس و اینچه‎برون برای اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند.

غراوی از وجود 90 دستگاه خودروی آتش‎نشانی و پیشرو در گلستان خبر داد و ابراز کرد: 289 نیروی آتش‎نشان رسمی و قراردادی در شهرداری‎های گلستان هستند و براساس مصوبه اخیر حدود 60 نفر به بدنه شهرداری‎ها اضافه می‎شوند.

وی با بیان اینکه پنج شهرداری استان گلستان ساختمان آتش‎نشانی ندارد، خاطرنشان کرد: بیشترین شیوه برای کمک در انجام مأموریت‎های آتش‎نشانی استفاده و مشارکت جوانان و داوطلبان در اطفای حریق است که گرگان و گنبدکاووس در این بخش موفق عمل کردند.

* یک هزار داوطلب آتش‌نشان آموزش دیده در شهر گرگان برای اعزام به عملیات آتش‌نشانی آموزش دیدند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان اضافه کرد: یک هزار داوطلب آتش‌نشان آموزش دیده در شهر گرگان برای اعزام به عملیات آتش‌نشانی آموزش دیدند که 250 نفر از آنها زن هستند و در گنبدکاووس نیز 932 داوطلب آتش‌نشان فعالیت دارند که 600 نفر از آنها مرد و مابقی زن هستند.

غراوی بر لزوم توجه به امکانات و ملزومات اطفای حریق تأکید کرد و گفت: در صورتی که شهرداری در سانحه آتش‎سوزی مأموریتی انجام دهد که در صحنه سانحه متوجه کمبود یا نقص در تجهیزات شود مسؤولیت آن با شهرداری و رئیس شورای اسلامی شهر مربوطه است.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول