اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تذکر 5 عضو شورای شهر تبریز/ابراز نگرانی از عدم پرداخت بیمه کارکنان شهرداری تبریز

پنج عضو شورای اسلامی شهر تبریز در صد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز برخی نواقص و مشکلات موجود را به شهردار تبریز تذکر دادند.

تذکر 5 عضو شورای شهر تبریز/ابراز نگرانی از عدم پرداخت بیمه کارکنان شهرداری تبریز

سونیا اندیش، نائب رئیس شورای اسلامی شهر در ادامه این جلسه گفت: تکلیف وضعیت سیستم قبلی پارکمترها و کارت‌های قبلی که هم اکنون در دست شهروندان مانده و مبلغ کمی هم نیست. چه خواهد بود؟ مورد بعدی نحوه انتخاب شرکت فعلی(آذر پارک) است که معلوم نیست با مناقصه یا ترک تشریفات انتخاب شده است!

وی ادامه داد: هوشمندی سیستم فعلی پارک‌متر طوری است که به محض پارک ماشین توسط پارکبان‌ها استارت حضور زده می‌شود اما موقع ترک پارک، رانندگان باید به دنبال افراد بروند تا بتوانند پایان پارک خود را ثبت کنند که گاها تا شب این استارت می‌ماند.

اندیش اضافه کرد: در گذشته مشکلات مالی  برای برداشت ها وجود داشت این به چه صورت حل و فصل می شود و نحوه تعیین تعرفه بصورت مصوبه باید تعیین میشد که من مصوبه ای در این خصوص ندیدم.

وی اظهار داشت: قانونا درآمد حاصل از اجرای طرح باید مستقیما به حساب خزانه واریز شود. ولی گویا در حال حاضر این درآمد به حساب مشترک شهرداری و شرکت مجری واریز می گردد.

وضعیت آب و هوای منطقه کوجوار نامناسب است

کریم صادق زاده سخنگوی شورای شهر تبریز نیز ادامه داد: وضعیت آب و هوای منطقه کوجوار نامناسب بوده و تاکنون هیچ گونه اقدامی در این منطقه محروم رخ نداده است، جریمه‌های چند میلیونی که بابت خسارت‌هایی که به شهر وارد شده اند همچنان پیگیری نشده است.

وی افزود: در کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری موضوع آلایندگی پتروشیمی تبریز بررسی شد چرا که  کارشناسان و محیط زیست استان به آلایندگی پتروشیمی تبریز اشاره و تایید کردند.

صدق زاده با بیان اینکه مسئولان باید در این مورد چاره اندیشی کنند تا عده ای سود جو نتوانند با جان هزاران نفر از شهروندان تبریزی بازی کنند گفت: از شهردارتبریز تقاضا دارم نسبت به احداث و تکمیل سریع پارک این منطقه اقدام کند تا شاید بخشی از آلایندگی این منطقه از بین برود.


فیش حقوقی کارکنان شهرداری تبریز ارائه نمی شود

محرم محمدزاده دیگر عضو شورا نیز در ادامه گفت: مدتی است برخی همکارانی که در شهرداری کار می‌کنند بیمه این عزیزان پرداخت نشده است و در نهایت پس از پرس و جو همکاری نکردن شرکت همشهری به دلیل عدم تمدید قرار داد مطرح می شود.

وی با بیان اینکه دومین مورد نبود فیش حقوقی است، گفت: در سازمان ورزش چندین ماه است که حقوق و فیش و بیمه ای وجود ندارد. نگرانی کارکنان شهرداری به دلیل شایعات جدید افزایش یافته و شرایط قراردادهای جدید و مستقیم با شهرداری است.

محمدزاده اضافه کرد: سی و سه میلیارد توسط شرکت اتوبوس سازی به شهرداری تبریز بدهکار هستند و هیچ پاسخی برای این موضوع نیست.

تعلل در حذف دیوار غیرمجاز اراضی در یکی از مناطق

شکور اکبرنژاد نیز ضمن قدردانی به جهت تجلیل از ایثارگران، خانواده شهدا و جانبازان گفت: در گذشته مقرر شد تا دیواری که بصورت غیر مجاز دور برخی اراضی در کی از مناطق تبریز کشیده شده و حذف برداشته شود، اما تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است و درخواست بررسی در این خصوص دارم.

گزارش عملکردهای شهرداری در زمان مقرر ارائه نمی شود

محمدباقر بهشتی در تذکری به شهردار تبریز در خصوص عدم ارائه گزارش عملکرد به شورای اسلامی شهر تبریز این کم کاری را متذکر شد.

وی گفت: در تبصره های ۱۴ و ۱۵ شهرداری ملکف به دادن کزارش عملکرد عمرانی و آسفالت خود طی سه ماه تقدیم شورا کند که تا کنون شش ماه از آخرین گزارش می‌گذرد.

بهشتی اضافه کرد: آقای شهردار به این تذکر توجه و عمل کنیدبودجه ۹۸،   ۸۷تبصره دارد و که من به ۱۸بند  اعتراض دارم.
نمونه ای از کم کارهای شهرداری در خصوص قانون تفریغ بودجه است که باید اردیبهشت ماه ارائه می شد که تا کنون این اقدام صورت نگرفته است.
 

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول