اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

اختصاص ۳۳۰ میلیارد تومان برای آب‌رسانی شبکه‌ای به عشایر

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: امسال برای تامین آب شرب عشایر ۱۸ میلیون یورو معادل ۳۳۰ میلیارد تومان از محل بند (ه) تبصره ۴ قانون بودجه برای آبرسانی شبکه‌ای به امور عشایر اختصاص یافته است.

اختصاص ۳۳۰ میلیارد تومان برای آب‌رسانی شبکه‌ای به عشایر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران،کرمعلی قندالی در گردهمایی معاونان توسعه مدیریت و منابع ادارات کل امور عشایر کشور در اصفهان، افزود: این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده که برای اجرای ۴۷۷ پروژه شبکه آب‌رسانی در مناطق عشایری هزینه می‌شود و ۱۷ هزارو ۵۰۰ خانوار عشایری از آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.

وی با اشاره به این که با تخصیص اعتبارات ارزش افزوده پروژه‌های خوبی در مناطق عشایری اجرا شده است، خاطرنشان کرد: توجه به موضوع پدافند غیرعامل باید در اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق عشایری مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان این که تاکنون ۲۵ هزار خانوار عشایری از انرژی خورشیدی بهره‌مند هستند، گفت: برای هر پنل خورشیدی با ظرفیت تأمین برق ۴۰ وات، ده میلیون ریال هزینه شده است.

قندالی افزود: با توجه به این که خانوارهای عشایر از دکل‌های شبکه برق‌رسانی فاصله دارند و به علت پرهزینه و سخت‌گذر بودن مسیرها از یک طرف و آسانی هزینه نگهداری پنل‌های خورشیدی از طرف دیگر، ترویج و استفاده از انرژی خورشیدی در عشایر در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه، ۵۰ هزار خانوار عشایری دیگر از منابع انرژی خورشیدی بهره‌مند می‌شوند که سهم وزارت نیرو در این زمینه نیمی از این تعداد است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران در عین حال با بیان این که شرایط سختی به لحاظ کمبود نیروی در سازمان امور عشایر حاکم است، بر لزوم جذب نیروی انسانی در این سازمان تاکید کرد.

وی اظهار داشت: مجوز جذب نیرو از سازمان استخدامی کشور گرفته شده است که امسال از طریق آزمون استخدامی فراگیر کشوری جذب می‌شوند.

قندالی، از پیگیری برای اختصاص سهمیه برای جذب دانش‌آموزان عشایری در دانشگاه‌های تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان خبر داد و افزود: در این خصوص مکاتباتی با فراکسیون عشایری مجلس صورت گرفته است.

وی با بیان این که ۱۸۲ هزار دانش آموز عشایری در ۲۳ استان در حال تحصیل هست، افزود: براساس اساسنامه مدارس عشایری که در سال ۱۳۹۳ مصوب شد، دانش آموزان عشایری باید سهمیه‌ای خاص در دو دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان داشته باشند و ما به دنبال احیای این موضوع هستیم.

همچنین این مسوول با اشاره به این که یکی از مشکلات در حوزه ساختار سازمانی، شهرستان‌های جدید هستند، گفت: ما توانستیم بعد از حدود ده سال برای تعدادی از این شهرستان ها ساختار بگیریم.

کسب مجوز استخدام برای سازمان امور عشایر در اولویت قرار دارد

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم، کسب مجوز استخدام برای سازمان امور عشایر را از اولویت‌های کاری این مرکز اعلام کرد.

ابوالقاسم ورداسبی اظهار داشت: بر اساس قانون به ازای هر سه نفر بازنشسته باید مجوز استخدام یک نفر صادر شود ولی این اتفاق نمی‌افتد و سازمان‌های نظارتی هم این موضوع را از سازمان اداری و استخدامی کشور مطالبه نمی‌کنند.

وی یادآور شد: پیگیری تشکیل و فعال‌سازی کانون ارزیابی مدیران در استان‌ها از طریق سازمان‌های جهاد کشاورزی از اقدامات خوب مرکز نوسازی و تحول اداری است.

گردهمایی «معاونین توسعه مدیریت و منابع ادارات کل امور عشایر کشور» و دوره آموزشی«ابزارهای ارتقا بهره وری» از روز شنبه ۶ مهر ماه در اصفهان آغاز و به مدت دو روز ادامه یافت.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول