اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

واکسیناسیون 2700 نوزاد در حاشیه شهر گنبدکاووس

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به فعالیت هشت پایگاه بهداشتی در مناطق حاشیه‌نشین این شهرستان، گفت: 2 هزار و 700 نوزاد در این پایگاه‌ها مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

واکسیناسیون 2700 نوزاد در حاشیه شهر گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، فرهاد بدیعی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی و برنامه‌ریزی توسعه مناطق حاشیه شهر گنبدکاووس که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه اقدامات شبکه بهداشت و درمان از سال 1392 به صورت جدی در حاشیه شهرها آغاز شده است، اظهار کرد: در سال 1394 طی ارزیابی صورت گرفته سطح ارائه خدمات ما در این مناطق در چهار پایگاه خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی به حدود 28 هزار نفر رسیده بود.

وی با بیان اینکه این سطح از خدمات‌رسانی در مناطق حاشیه شهر در سال 1396 با افزایش چهار پایگاه دیگر به حدود 64 هزار نفر رسید، افزود: نکته مهم در ارائه خدمات این پایگاه این است که خدمات آنها همچون خانه‌های بهداشت روستایی به صورت فعال و مراجعه معکوس بوده و کارشناسان ما خودشان به افراد ساکن در این مناطق به صورت مرتب مراجعه می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس خدمات ارائه شده توسط این پایگاه‌ها را در سه سطح سلامت عمومی، سلامت خانواده و سلامت جوانان دانست و خاطرنشان کرد: بررسی، غربالگری، پیشگیری و حتی آغاز روند درمان بسیاری از موارد از جمله ایدز، دیابت، فشار خون، مشکلات روانی و همچنین واکسیناسیون نوزادان و ... از جمله این اقدامات است.

بدیعی با تاکید بر اینکه در سال جاری و هفت ماه گذشته در مناطق حاشیه‌ای گنبدکاووس واکسیناسیون برای بالغ بر 2 هزار و 700 نفر از نوزادان این مناطق انجام شده است، ادامه داد: طی بررسی‌های صورت گرفته در این مناطق دو مدرسه به عنوان مدارس پرخطر نیز شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی آمادگی در بلایا برای یک هزار و 67 نفر در مناطق حاشیه‌ای، تصریح کرد: آموزش بهداشت عمومی، بهداشت کارگاه‌ها و محیط کار و همچنین غربالگری سلامت روان از سایر اقدامات ما در مناطق حاشیه‌ای در سال جاری بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس از انجام 2 هزار و 284 ویزیت بیمار توسط پزشکان و بالغ بر 49 هزار و 428 نفر توسط مراقبین بهداشت در پایگاه‌های هشت‌گانه مناطق حاشیه‌ای خبر داد و اضافه کرد: یکی از مواردی که بعد از سیل اخیر به صورت جدی مورد توجه ما قرار گرفت موضوع استرس و افسردگی بعد از بحران سیل بود که توسط کارشناسان و روانشناسان ما به صورت حرفه‌ای و علمی مدیریت شد.

بدیعی اولویت نظام سلامت کشور را به ترتیب پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، پیشگیری از حوادث ترافیکی، کاهش سوءمصرف مواد مخدر، تغییر شیوه زندگی به ویژه در جوانان و تغییر رفتارهای غیرایمن عنوان کرد و گفت: این به معنای آن است که اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه در اولویت برنامه‌های نظام سلامت کشور قرار گرفته است.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول