اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

امنیت ایران مثال‌زدنی است/ هوشمندسازی ناجا در دستور کار

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به امنیت مثال‌زدنی ایران از هوشمندسازی ناجا خبر داد.

امنیت ایران مثال‌زدنی است/ هوشمندسازی ناجا در دستور کار

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات ایمنی و امنیتی و پلیسی در مصلای امام خمینی اظهار داشت: هجدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پلیسی امنیتی و ایمنی را که امروز افتتاح خواهد شد گرامی می داریم و امیدواریم بتوانیم هر سال نسبت به دوره قبل رشد و شکوفایی بیشتری را در این اثر مشاهده کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: بحمدالله با استفاده از مبتکرین و مخترعین داخلی و جوانان عزیزی که در این حوزه همت کرده و نوآوری های خود را عرضه کردند امروز در این نمایشگاه ملاحظه خواهید کرد که رشد خوبی را نسبت به سال‌های گذشته شاهد هستیم و انشاالله این روند به همین شکل ادامه داشته باشد.

سردار اشتری تصریح کرد:امروز امنیت جوامع بشری جزو نیازهای اولیه مردم است؛ و از وظایف ذاتی دولت ها و حکومت ها است تا امنیت را برای مردم هر کشوری که می کنند.

وی افزود: نعمتی که پیامبر عظیم الشان اسلام و ائمه به آن اشاره کردند نعمت امنیت و سلامتی است.

اشتری ادامه داد:امروز به وسیله تجهیزات جدید, فناوری های روز و تکنولوژی که به وجود آمده به دست افراد مبتکر و مخترع، پلیس توانسته است این امنیت را در جاهای مختلف ایجاد کند و خوشبختانه در کشور جمهوری اسلامی ایران ما امنیتی با ثبات و مثال‌زدنی داریم.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنانش به تحریم‌هایی که دشمنان  ناروا و ناعادلانه بر مردم و کشور وارد کردند پرداخت و گفت: هر کجا که فشارها زیاد شد ما روی پای خود ایستاده‌ایم و به موفقیت‌هایی دست پیدا کردیم هم اکنون در حوزه تجهیزات دفاعی در منطقه رتبه برتر و در جهان جزو کشورهای پیشرفته هستید؛ همچنین در علوم‌های مختلف نیز پیشرفت‌های خوبی داشتیم.

فرمانده نیروی انتظامی به چهل سال دوم انقلاب پرداخت و اعلام کرد: ناجا با برنامه ریزی صحیح، عالمانه و مدبرانه و عاقلانه و هوشمندانه در دهه پنجم انقلاب قدم بر خواهد داشت تا شاهد رشد و شکوفایی بیشتر باشد.

وی گفت: مردم ما ثابت کردند که هر وقت بر روی پای خود بایستیم بدون نیاز به کشورهای بیگانه می‌توانیم به پیشرفت دست پیدا کنیم؛ هرجا اعتماد به کشورهای متخاصم کردیم شکست خورده و هرکجا که اعتماد نکرده و به خود متکی بودیم پیروز شدیم.

سردار اشتری به مذاکرات و تفاهم نامه‌ها و قراردادهای ایران با دیگر کشورها پرداخت و گفت: متاسفانه کشورهای دیگر به هیچکدام از تفاهمات و قراردادهای خود عمل نکردند و تنها طرفی که به تعهد خود پایبند بود جمهوری اسلامی ایران بود؛ البته آن هم تا حدی بود چرا که مسئولان تصمیم گرفتند که دیگر پایبند به تعهدات نباشند چون دیگر کشورها پایبند نبودند؛ چرا که ما با ایستادگی و استفاده از جوانان خود توانستیم نیازهای خود را مرتفع کنیم.

وی افزود: امروز اعتمادی که مردم به پلیس جمهوری اسلامی دارند افزایش یافته و تمام سعی و تلاش پلیس این است که امنیت را را برای مردم ایجاد کند چرا که پلیس حافظ جان، مال و ناموس مردم است.

فرمانده ناجا کشور تصریح کرد: نیروی انتظامی با تعداد شهدایی که در راه امنیت مردم تقدیم کرده است حرف خود را ثابت کرده است؛ ما در دوران دفاع مقدس هشت هزار و ۵۰۰ شهید ،۱۳ هزار جانباز و ۲۰۰۰ آزاده تقدیم کرده و برای نظم و امنیت در این سال ها بیش از ۵ هزار شهید تقدیم کرده‌ایم.

سردار اشتری به بحث هوشمندسازی پلیس پرداخت و بیان داشت: نیروی انتظامی در راستای گسترش فناوری و موضوعات پیشرفته و سطوح مختلف هوشمند سازی در جامعه گام های موثری برداشته است که بعضی از نتایج آن مانند توانمند سازی مدیریت هزینه و ارتقاء امنیت اجتماعی و بالا بردن اعتماد عمومی جامعه نسبت به پلیس را شاهد هستیم که در حال حاضر برنامه راهبردی نسل اول یعنی پلیس الکترونیک مطابق اصولی همچون سرعت، صحت، دقت و کارآمدی اجرا شده و چارچوب کلان گذر به نسل دوم یعنی پلیس هوشمند نیز در حال اجراست.

وی گفت: بحث هوشمند سازی پلیس را در سه سال آینده پیگیری خواهیم کرد چرا که جزو برنامه‌های ماست و اقدامات خوبی را در این راستا آغاز کرده‌ایم.

سردار اشتری کشور اعلام کرد: پلیس الکترونیک به خوبی جا افتاده است و زیرساخت‌هایی که لازم است باید ظرف سه سال آینده ایجاد شود.

فرمانده ناجا ادامه داد: در هفته ناجا قصد داریم خدمات بیشتر و بهتری را به مردم ارائه کنیم برگزاری این نمایش‌ها نمایشگاه یکی از این اقدام بوده؛ رونمایی از برخی دستاوردهای جدید را در هفته ناجا خواهیم داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول