اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

صادرات یک میلیارد دلاری کرمانشاه به 25 کشور جهان در6 ماه گذشته

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه از صادرات یک میلیارد و ۵۰ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۵۴۲ دلار کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان در نیمه اول سال جاری خبر داد.

صادرات یک میلیارد دلاری کرمانشاه به 25 کشور جهان در6 ماه گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از اداره‌کل گمرک استان کرمانشاه، خلیل حیدری از صادرات یک میلیارد و ۵۰ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۵۴۲ دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۶۰۲ تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان در نیمه اول سال جاری خبر داد.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه اظهار داشت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۲۵ درصد و از حیث وزن ۱۳ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: ۵۶۷ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۱۱۷ دلار با وزن یک میلیون و ۳۱۹ هزار و ۱۱۱ تن از این کالاها در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۴ درصد و از حیث وزن ۲۱ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۴۸۳ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۴۲۵ دلار کالا با وزن یک میلیون و ۱۴۹ هزار و ۴۹۱ تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن یک درصد و از حیث ارزش ۳۴ درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه‌فرنگی تازه یا سردکرد، لوازم خانه‌داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، میله‌های آهنی یافولادی گرم نوردشده، پنیر، هندوانه تازه، انواع بستنی حتی دارای کاکائو ،آهن یا فولاد تخت نوردشده باپهنای حداقل mm۶۰۰ آبکاری شده یا اندودشده باروی و انواع کاشی ذکر کرد.

وی بیسکویت‌هایی که به آن‌ها مواد شیرین‌کننده افزوده‌اند، ماست، کولرهای آبی خانه با هوادهی حداکثر 8 هزار فوت مکعب در دقیقه، رب گوجه فرنگی، کیسه نایلونی، رخام پولیش داده شده شکل داده شده یا کار شده اما نه کندکاری شده و حکاکی شده و دوغ را از دیگر کالاهای صادر شده اعلام کرد و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

حیدری افزود: طی ۶ ماه سپری شده از سال جاری در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۲۵ کشور صادرات قطعی انجام شده است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول