اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

نقش ارزنده جهاد سازندگی در دانشنامه دفاع مقدس فارس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: در تنظیم دانشنامه دفاع مقدس که از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حال تدوین است نباید نقش ارزشمند جهاد سازندگی فراموش و نادیده گرفته شود.

نقش ارزنده جهاد سازندگی در دانشنامه دفاع مقدس فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،  سرهنگ سعید کوشکی  درگردهم‌آیی فرماندهان  و پیشکسوتان مهندسی رزمی جنگ استان فارس اظهار داشت: در تنظیم دانشنامه دفاع مقدس که از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حال تدوین است نباید نقش ارزشمند جهاد سازندگی که به فرموده امام  راحل به‌عنوان سنگر سازان بی سنگر یادکرده‌اند فراموش و نادیده گرفته شود.

وی اضافه کرد: در دوره قاجار و پهلوی ایران 2 برابر وسعت داشت با بی کفایتی پادشاهان نصف خاک میهنمان از کشور جدا شد و با  پیروزی انقلاب اسلامی بعد از 8 سال دفاع جانانه رزمندگان  جان‌برکف اجازه ندادند حتی یک وجب خاکمان به دست دشمنی که موردحمایت بسیاری از کشورها وابسته بود جدا شود.

 رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس ابراز داشت: جهاد خدمت‌رسانی و فرهنگی، تولیدی و نیز تحقق رونق اقتصادی و علمی مهم‌ترین رویکرد و استراتژی جهاد کشاورزی است باید در تمامی ابعاد اقتصادی و عمرانی موردتوجه قرار گیرد.

محمدمهدی قاسمی نیز در این آیین اظهار داشت: نیرو‌های متخصص و فنی جهاد سازندگی در 8 سال دفاع مقدس به‌ویژه در بعد از پیروزی رزمندگان هیچ طرح عمرانی را نیمه‌کاره رها نکردند و با تمام توان و ظرفیت فنی برای رونق و شکوفایی کشور گام‌ها اساسی برداشتند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های رزمی مهندسی علاوه بر جبهه در زیرساخت‌های عمرانی روستا‌ها و مناطق محروم و کم برخوردار در قالب محرومیت‌زدایی نیز حضوری چشمگیر و تعیین‌کننده‌ای داشته و بیشتر پل‌ها، راه‌ها و حضور در مناطق صعب‌العبور از دیگر رویکرد این نهاد مردمی بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: تأمین مواد غذایی به‌عنوان پایه امنیت ملی را این نهاد برعهده‌گرفته و نیز چگونگی فرامین  مقام معظم رهبری مبنی بر  سال رونق تولید و گام دوم انقلاب را به سرانجام برساند.

به گزارش خبرگزارش فارس در پایان این آیین از تندیس عبدالرحمن جزایری نخستین فرمانده مهندسی رزمی جنگ و جهاد و نیز از 2 عنوان کتاب با موضوع زندگینامه شهید سید محمدصادق دشتی، تألیف محمدرضا حسینی رونمایی و نیز چند تن از جانبازان این نهاد تقدیر شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول