اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

مبارزه با فساد در گرو شناسایی و رصد جریان مالی، کالایی و خدماتی کشور است

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی، مبارزه با فساد را در گرو شناسایی و رصد کامل سه جریان مالی، کالایی و خدماتی کشور بر شمرد و گفت: با برطرف کردن تعارض منافع و اصلاح سیاستگذاری های نادرست می توان آینده روشنی را برای کشور پیش بینی کرد.

مبارزه با فساد در گرو شناسایی و رصد جریان مالی، کالایی و خدماتی کشور است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، نشست خبری برگزاری اولین دوره تخصصی مبارزه با مفاسد اقتصادی با حضور داود گودرزی دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی و سعید توانا مسئول برگزاری دوره برگزار شد.

گودرزی در ابتدا با اشاره به سوابق و تجارب چند ساله قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: این قرارگاه، یک قرارگاه ملی و مردمی است که اعضایش از قشرهای مختلف دانشجویی، رسانه ای، تولیدکنندگان، مسئولین و ... هستند که تاکنون هم با مطالبه گری و زحمات این اقشار اتفاقات خوبی در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی رخ داده است.

وی گفت: یکی از عوامل اصلی که سبب شد جریان مبارزه با مفاسد به نتایج مطلوب خود نرسد این است که طی این چهار دهه به جای فساد با مفسد مبارزه شده و ما همیشه به دنبال مفسد دویده ایم در حالیکه با شناسایی عوامل فسادزا و بستن راه های فساد به راحتی می توانستیم به مقدار زیادی فساد را کاهش دهیم.

وی قرارگاه را بازوی تخصصی، علمی و اجرایی همه دلسوزان کشور دانست و افزود: این قرارگاه در خدمت کلیه مدیران و نخبگان و دغدغه مندان نهادهای حاکمیتی و مردمی کشور است که به واقع خواستار شفافیت و پایان فساد هستند.

گودرزی، راهکار اصلی مبارزه با فساد را شناسایی و رصد کامل سه جریان مالی و کالایی و خدماتی کشور بر شمرد که با برطرف کردن تعارض منافع و اصلاح سیاستگذاری های نادرست و تقویت نظارت می توان آینده روشنی را برای کشور پیش بینی نمود.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی در خاتمه اعلام کرد جوانان ایران اسلامی به راهکارهای شفافیت و مبارزه با مفاسد اقتصادی دست یافته اند و ثابت کرده اند که جمهوری اسلامی ایران بن بست ندارد ولی مسئولین هم باید اراده استفاده از راهکارها را داشته باشند و به عنوان نمونه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز 5 سال و نیم معطل اجرا نماند یا سامانه ملی املاک و اسکان بعد از 4 سال همچنان برای اجرایش بهانه تراشی نکنند.

گودرزی مهمترین مطالبه اقتصادی امروز کشور را برخورد قوه قضاییه با افرادی دانست که مسئولیت دارند و به تکالیف و وظایف قانونی خود عمل نمی کنند و سبب مشکلات فراوانی برای کشور مثل قاچاق و واردات بی رویه و بانکداری ربوی و معضلات زیادی برای مردم مثل بیکاری و گرانی مسکن و احتکار و آسیب های اجتماعی شده اند که نفرات و مسئولیت هایشان هم مشخص است.

در ادامه سعید تواناراد مسئول برگزاری دوره تخصصی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: این دوره توسط قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی و با همکاری تشکل های دانشجویی و برخی رسانه ها دهم تا دوازدهم مهرماه امسال در تهران برگزار می‌شود و اهداف برگزاری آن شامل ایجاد شبکه‌ای منسجم برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، گسترش راهبرد مبارزه‌ سیستمی با مفاسد و مبتنی بر پیشگیری از وقوع فساد و آموزش و تمرین مطالبه‌گری تخصصی در زمینه‌ مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

تواناراد با اشاره به اهمیت نگاه تخصصی و علمی به مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: مدت سه روز مباحث محتوایی و کاربردی توسط اساتید متخصص به شرکت کنندگان منتقل خواهد شد و در پایان دوره با برگزاری کارگاه فعالیت، مهارت های شرکت کنندگان محک خواهد خورد و گواهی شرکت در دوره اعطا خواهد شد.

وی گفت: سرفصل‌های دوره تخصصی مبارزه با مفاسد اقتصادی بررسی مباحث تخصصی مفاسد در حوزه‌های قاچاق، زمین‌خواری، سلامت، مسکن، مالیات و... است و در کارگاه‌های مهارتی این دوره توانایی شرکت‌کنندگان در مطالبه‌گری و تشکیل پویش اجتماعی، مهارت‌های حقوقی مطالبه گری، جریان سازی رسانه‌ای و آشنایی با برخی ابزارهای مطالبه گری افزایش خواهد یافت تا پس از پایان دوره به عنوان یک مطالبه گر واقعی بتوانند از حقوق خود و کشور دفاع نمایند.

مسئول برگزاری دوره تخصصی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: دید شرکت کنندگان نسبت به مبارزه با مفاسد اقتصادی و شفافیت پس از پایان دوره تخصصی و علمی تر خواهد شد و این قابلیت را پیدا خواهند کرد تا با تشکل سازی افراد دغدغه مند حوزه مبارزه با مفاسد را با یکدیگر آشنا و مطالبه گری اجتماعی نمایند.

وی زمان افتتاحیه دوره را ساعت ۹:۳۰ صبح روز چهارشنبه مورخ ۹۸/۰۷/۱۰ در محل مجتمع فرهنگی دانشجویی ۱۳ آبان (لانه جاسوسی سابق آمریکا) اعلام کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول