اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کمیته هسته‌ای مجلس: با گام سوم، روح جدیدی به سایت هسته‌ای نطنز دمیده شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر اساس گزارش کمیته هسته‌ای کمیسیون، با برداشته شدن گام سوم کاهش تعهدات برجام روح جدیدی به سایت نطنز دمیده شده است.

کمیته هسته‌ای مجلس: با گام سوم، روح جدیدی به سایت هسته‌ای نطنز دمیده شد

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در توضیح نشست امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: در ابتدای جلسه امروز ابراهیم رضایی رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون، گزارشی از بازدید خود از سایت هسته‌ای نطنز ارائه کرد.

وی افزود: رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون در توضیح این گزارش گفت که با برداشته شدن گام سوم کاهش تعهدات برجام و محدودیت‌های تحقیق و توسعه روح جدیدی به سایت دمیده شده است، فعالیت‌ها از نو آغاز شده بود و متخصصین کار خود را روی ماشین‌های جدید، ایزوتوپ‌های پایدار و تکنولوژی‌های جدید گداخت شروع کرده بودند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه تشریح جزئیات نشست مزبور خاطرنشان کرد: خانم چنارانی نیز در ادامه جلسه گزارشی از نشست بین‌المجالس آسیایی در عراق ارائه کرد و با توجه به موضوع اربعین و حضور حجم عظیمی از مسلمانان و حتی غیر مسلمانان در کربلا یادآور شد که نیازمند مدیریت و حفظ امنیت جدی هستیم. در همین راستا تصمیم گرفته شد که کمیسیون بازدیدی از مرزهای سفر اربعین داشته باشد.

نقو بر همین اساس اضافه کرد: آقایان ذوالنوری، کواکبیان، فلاحت پیشه، نجفی، شوشتری، جاسمی، چنارانی، نانواکناری، حسن بیگی، نقوی حسینی، رضایی، علوی، دهقانی، و حضرت‌پور ضمن حضور در جلسه امروز در ارتباط با مسائل مطرح اظهارنظر کردند.

نقوی حسینی همچنین یادآور شد: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، در جلسه هفته آینده کمیسیون روز دوشنبه پانزدهم مهرماه حضور خواهند یافت و پیرامون سفر رئیس جمهور به نیویورک، مسائل منطقه، طرح صلح هرمز، تحولات یمن صحبت خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در خاتمه بیان کرد: در ادامه جلسه امروز، برخی از اعضای کمیسیون نسبت به عدم حضور و تأخیر حضور تعدادی از اعضا در جلسه و عدم حد نصاب اعتراض کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول