اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اتحادیه اروپا خواستار شفافیت و قانونی بودن روند انتخابات افغانستان شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای با حمایت از انتخابات افغانستان شفافیت و قانونی بودن این روند سیاسی در این کشور را خواستار شد.

اتحادیه اروپا خواستار شفافیت و قانونی بودن روند انتخابات افغانستان شد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهان شفافیت و طی مراحل قانونی روند انتخابات افغانستان شد.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای شرکت و حضور افغان‌ها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور با وجود تهدیدات را نشان دهنده تعهد آنان به ادامه دموکراسی در این کشور خواند.

بر اساس این بیانیه، مشروعیت نتایج نهایی به توانایی اعضای ادارات انتخاباتی افغانستان مرتبط است که بتوانند کار خود را بی‌طرفانه، شفاف و موثر و با احترام به قانون انتخابات انجام دهند و به شکایات و درخواست‌ها رسیدگی کنند.

موگرینی همچنین تاکید کرد که از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان انتظار می‌رود تا اعلام نتایج نهایی صبر کنند و شکایات خود را از طرق کمیسیون‌های مربوطه ثبت کنند.

به گزارش طلوع نیوز، همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر ادامه حمایت از قانون اساسی و قوانین اداری افغانستان تاکید کرد و افزود که برای ادامه دموکراسی، صلح و پیشرفت در افغانستان با سایر همکاران بین المللی در افغانستان همکاری می‌کند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول