اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کشف اثرات متفاوت غذای خام و پخته بر روی میکروب‌های روده

بررسی های جدید محققان نشان می دهد میکروب ها و باکتری های موجود در روده انسان به شیوه های متفاوتی به غذاهای واحد پخته نشده و خام واکنش نشان می دهند.

کشف اثرات متفاوت غذای خام و پخته بر روی میکروب‌های روده

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، پژوهشی که توسط دانشمندان دانشگاه‌های سان فرانسیسکو و هاروارد انجام شده نشان می دهد مصرف غذاهای پخته و خام به شیوه هایی مختلف بر روی باکتری ها و میکروب های روده تاثیر گذاشته و موجب واکنش های متفاوت آنها می شود.

بر همین اساس رژیم های غذایی مبتنی بر سبزی خواری در برابر رژیم های مبتنی بر گوشت خواری قرار داشته و تاثیرهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال، مصرف سیب زمینی پخته شده متابولیسم کربوهیدرات را در بدن تقویت می کند و علت این مساله آن است که نشاسته هنگام گرم شدن قابل هضم تر می شود. در مقابل سیب زمینی پخته نشده به برخی میکروب ها و باکتری های درون روده آسیب می زند.

 

همچنین مصرف مواد غذایی پخته نشده، باعث از بین رفتن برخی باکتری های مقابله کننده با میکروب های خطرناک می شود. باید توجه داشت که در اکثر موارد پختن مواد غذایی باعث فعل و انفعالات شیمیایی مفیدی در آنها می شود که اهمیت بهره مندی از رژیم غذایی مبتنی بر مواد غذایی پخته شده را مشخص می سازد.

این تفاوت در مورد ذرت ، نخود فرنگی ، هویج و چغندر پخته شده و نشده نیز وجود داشته است و محققان قصد دارند برای تکمیل اطلاعات خود در این زمینه طیف بیشتری از مواد غذایی مختلف را در این حوزه با یکدیگر مقایسه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول