اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

زدودن محرومیت از چهره روستای بابکان و جلیل بویراحمد نیازمند کمک همگانی است

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه روستاهای بابکان و جلیل یکی از حوزه‌های تأثیرگذار و بخشی از تاریخ سیاسی و اجتماعی استان است، گفت: زودودن رنگ محرویت از این روستاها مستلزم تلاش و همکاری دارد.

زدودن محرومیت از چهره روستای بابکان و جلیل بویراحمد نیازمند کمک  همگانی است

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در راس هیاتی از مسوولان استانی و شهرستانی از روستاهای منطقه سپدار، جلیل و بابکان بخش مرکزی بویراحمد بازدید میدانی به عمل آوردند.
محمدی تبار در حاشیه این بازدید اظهار کرد: بنا به سیاست کاری مدیرت بحران، دولت و  استاندار و معاونت عمرانی؛ بازدیدهایی از نقاط مختلف استان با مسوولن مربوطه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این بازدیدها  مشکلات زیربنایی، خدماتی، نقاط بحران زا را از نزدیک مشاهده  می‌کنیم، گفت:  در این بازدیدها  برکارهای عمرانی و نوسازی روستایی و خدمات در این بخش‌ها نظارت انجام می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: در راستای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و نوسازی بافت روستایی و تمرکز روی بخش روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد که جمعیت قابل‌توجهی از استان در روستاها ساکن هستند، برنامه‌هایی در اکثر نقاط استان اجرا می‌شود.

محمدی تبار با بیان اینکه در طول چهل سال از عمر انقلاب  خدمات بسیار مطلوبی در سطح روستاها و شهر  انجام گرفته است، ابراز کرد: خدمات زیربنایی در  روستاهای سپیدار، بابکان، جلیل و دشت روم  توسط دستگاه‌های از جمله  بنیاد مسکن، دهیاری‌ها و حمل‌ونقل و جاده‌ای استان کار انجام گرفته که این خود نشانه بسیاری خوبی است که در این شرایط اقتصادی با همت مردم و مسوولان این  این پروژه‌ها پیشرفت خوبی داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به   نوسازی و بهسازی روستایی و همچنین اجرای طرح هادی  در روستاها گفت:  این امر جز با مشارکت اهالی روستاها مسیر خواهد شد.

وی ادامه داد: قطعاً در صورت همدلی و همکاری همه مسوولان و مردم با اعتبارات محدود این خدمات گسترده انجام خواهد گرفت.

محمدی‌تبار بیان کرد: روستاهای  بابکان و جلیل یکی از حوزه‌های تأثیرگذار استان کهگیلویه و بویراحمد و بخشی از تاریخ سیاسی و اجتماعی استان است که نیاز هست باهمت و همدلی و با تلاش و پشتکار بیشتر رنگ محرومیت را به‌طور کامل از این روستاها بزداییم.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:در زمینه اشتغال روستایی و خدماتی که منجر به تولید شود باید تلاش کنیم در سال رونق تولید که تشکل‌های مردم‌نهاد یا گروه‌های مردم‌نهاد در این روستاها و خود طوایف گرد هم جمع شوند و با تشکیل تعاونی‌های تولیدی و کشاورزی به سمت کشاورزی و دامداری مکانیزه شدن و مدرن بروند.

 

وی با بیان اینکه منابع خدادادی زیادی از جمله آب و خاک  در این استان وجود دارد می‌توان به مرحله خودکفایی و اشتغالزایی به دست آورد،  افزود:  اشتغال تنها کارهای اداری و دولتی نیست بلکه  این استان در بخش دام و کشاورزی  بسیار مستعد است و شغل‌های زیادی می‌توان ایجاد کرد.

 انتهای پیام/82031/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول