اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

150 میلیارد دلار سرمایه گذاری اتحادیه اروپا در قزاقستان

نخست وزیر قزاقستان نیمی از سرمایه گذاری‌های مستقیم خارجی در اقتصاد این کشور را متعلق به کشورهای عضو اتحادیه اروپا دانست.

150 میلیارد دلار سرمایه گذاری اتحادیه اروپا در قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزرای فارس در دوشنبه، «عسگر مامین» نخست وزیر قزاقستان برای توسعه بیشتر همکاری‌های سرمایه گذاری با دیپلمات‌های اتحادیه اروپا مقیم در «نورسلطان» دیدار کرد.

وی در سخنانی با بیان اینکه بیش از نصف سرمایه گذاری‌های مستقیم به اقتصاد قزاقستان با کشورهای اتحادیه اروپا مرتبط است، گفت: از سال 2005 تا نیمه اول سال جاری میلادی اتحادیه اروپا در قزاقستان حدود 150 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.

مامین در ادامه اتحادیه اروپا را بزرگترین شریک تجاری قزاقستان عنوان و گفت: در 6 ماهه اول سال 2019 میلادی مبادله کالا و خدمات میان 2 طرف تقریبا به 20 میلیارد دلار رسید.

وی گفت: سهم کارشناسان اتحادیه اروپا برای تهیه و اجرای برخی استراتژی‌های اساسی و اسناد در زمینه مدیریت، خصوصی سازی، دیجیتال سازی، مشارکت بخش خصوصی و دولتی و توسعه پایدار بسیار مهم بود.

نخست وزیر قزاقستان افزود: تضمین رشد حجم سرمایه گذاری‌های مستقیم خارجی و تجارت یکی از مسیرهای اولویت دار فعالیت دولت قزاقستان می‌باشد.

مامین در بخش دیگری از سفرای کشورهای اتحادیه اروپا خواستار تداوم گفت‌وگوی باز و فعال در زمینه ترویج همکاری‌های اقتصادی میان قزاقستان و اتحادیه اروپا شد.

سفرای کشورهای اروپایی در نوبه خود به پویایی مثبت کار در زمینه ایجاد شرایط مناسب برای تجارت در قلمرو قزاقستان اشاره کردند.

طرفین در این نشست نتایج انجام کارها طی 3 ماه اخیر بعد از نخستین ملاقات در زمینه مسائل مهم همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری از جمله ترویج صادرات محصولات قزاقی در اتحادیه اروپا، همکاری در حوزه‌های کشاورزی، انرژی، حمل و نقل، گمرک، محیط زیست و تغییر اقلیم، رویکردهای قانونگذاری برای بهبود فضای سرمایه گذاری در قزاقستان و همچنین نتایج سومین اجلاس کمیته همکاری قزاقستان و اتحادیه اروپا در کنفرانس تجارت جهانی که 30 سپتامبر سال جاری برگزار شد را، بررسی کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول