اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

600 میلیون تومان به پروژه «ترسیب‎کربن» گالیکش تخصیص یافت

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش گفت: امسال از محل صندوق توسعه ملی مبلغ 500 میلیون تومان و از محل منابع استانی 100 میلیون تومان برای اجرای پروژه «ترسیب‎کربن» تخصیص یافت.

600 میلیون تومان به پروژه «ترسیب‎کربن» گالیکش تخصیص یافت

صفر سیجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: پروژه «ترسیب‎کربن» در 27 هزار هکتار از اراضی شهرستان گالیکش و تحت پوشش قرار دادن 2 هزار و 998 خانوار در حال اجرا است که 10 روستا در حوزه «اوغان» شهرستان گالیکش و هشت روستا از شهرستان مینودشت را در بردارد.

وی افزود: امسال از محل صندوق توسعه ملی مبلغ 500 میلیون تومان و از محل اعتبارات استانی مبلغ 100 میلیون تومان و در مجموع 600 میلیون تومان برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش ایجاد اشتغال روستائیان و مشارکت آنها در حفاظت و توسعه از منابع طبیعی را هدف مهم پروژه «ترسیب‎کربن» برشمرد و تصریح کرد: احیای مناطق تخریب شده، توسعه مدیریت پایدار در عرصه‎های منابع طبیعی با مشارکت بهره‎برداران و روستائیان، ارتقا مشارکت مردم با ایجاد تعاونی‎های کوچک و سودده از اهداف اجرای این پروژه است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون اقداماتی در اجرای پروژه «ترسیب‎کربن» انجام شده است، ادامه داد: جنگلکاری 100 هکتار از ارضی شهرستان با کاشت 17 هزار اصله نهال گردو و بلوط، کاشت دو هکتار گردو با مشارکت مردم جوامع محلی در اراضی ملی، کاشت 2.5 هکتار بوته گل‎محمدی، توزیع 44 هزار اصله بوته گل‎محمدی بین جوامع محلی برای کاشت در حوزه اوغان، علوفه‎کاری 160 هکتار از اراضی با توزیع چهار تن بذر یونجه، نهال‎کاری 111 هکتار با توزیع 44 هزار اصله نهال مثمر از جمله اقدامات صورت گرفته است.

سیجانی گفت: مرمت چشمه و لوله‎گذاری مسیر انتقال آب شرب به روستای «پادلدل»، ایجاد 25 باغچه روستایی در روستاهای «آبپران»، «یورت‎زینل»، «فارسیان»، «لیرو»، «سیجان»، «کیارام»، «پادلدل»، «پنو»، برگزار 600 ساعت کلاس آموزشی کاشت، داشت، برداشت یونجه، پرورش قارچ، گل گاوزبان، گل‎محمدی، راه‎اندازی 10 کارگاه ابریشم‎بافی، ایجاد 24 کارگاه پرورش قارچ دکمه‎ای در روستاهای «پنو»، «لیرو»، «پادلدل» و «آبپران» و راه‎اندازی کارگاه تخصصی نمدمالی از دیگر اقدامات در راستای اجرای این پروژه است.

انتهای پیام/83002/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول