اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

باید همه درون یک سنگر و برای یک هدف واحد تلاش کنیم

استاندار یزد گفت: اگر فضا فراهم شود در مجموعه بنیاد و فعالیت‌هایمان که کسی خود را جدای از دیگری نبیند و همه در درون یک سنگر و برای یک هدف واحد تلاش کنیم، کمک می‌کند که همگرایی و تناسب خوبی بین جامعه ایثارگر و نهادهای حاکمیت در این حوزه به وجود آید.

باید همه درون یک سنگر و برای یک هدف واحد تلاش کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد علی طالبی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به اینکه در بحث شرایط تعاملی در استان برای کار موقعیت بهتر از این را برای جامعه ایثارگری نداشتیم و اگر شرایط کشور اقتضا کند قطعاً کارهایی را می‌توانیم انجام دهیم که برای جامعه ایثارگری مفید باشد گفت: مسئله‌ای که روی آن تاکید داریم، ارتقا منزلت، شأن و جایگاه جامعه ایثارگری است که در این موضوع فقط مسائل اقتصادی و معیشت نیست بلکه باید به منزلت اجتماعی این عزیزان نیز توجه شود.

استاندار یزد تصریح کرد: یکی از راه‌ها برای ارتقا منزلت اجتماعی جامعه ایثارگری استان، مشارکت آنها در همه زمینه‌ها در سطح جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ی بسیاری از جامعه ایثارگری هم هنوز هستند که به مانند گذشته در هشت سال جنگ تحمیلی، حاضر هستند برای حل مشکلات و مسائل جامعه از نظر مالی و کمک‌های دیگر تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

طالبی اذعان داشت: اگر فضا فراهم شود در مجموعه بنیاد و فعالیت‌هایمان که کسی خود را جدای از دیگری نبیند و همه در درون یک سنگر و برای یک هدف واحد تلاش کنیم، کمک می‌کند که همگرایی و تناسب خوبی بین جامعه ایثارگر و نهادهای حاکمیت در این حوزه به وجود آید.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: بنیاد شهید با مشکلات و محدودیت‌های زیادی مواجه است ولی اگر نگاه کنیم ظرفیت‌های بسیار خوب و منابعی است که می‌توانیم استفاده مطلوب‌تری را از آن داشته و رویکردها را بر اساس این اولویت‌ها تنظیم و نسبت به آسیب‌های اجتماعی که جامعه ایثارگری با آن روبه‌رو است بی‌توجه نباشیم.

وی با بیان اینکه دچار شدن خانواده ایثارگر به حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی دردآور است تصریح کرد: در حوزه اشتغال این آمادگی را داریم که ظرفیت‌ها را در استان به کار بگیریم و به صورت کارشناسی برنامه‌های این حوزه توجه شود و نهادهای مسئول به کمک بیایند تا بحث اشتغال ایثارگران و فرزندانشان برایمان در استان مسئله نباشد و در یک بازه زمانی این موضوع را مرتفع سازیم.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: متاسفانه به این مسئله شعاری نگاه می‌شود و در عمل کاری صورت نمی‌گیرد و نباید نگاه اداری به آن داشت و در قالب نشست‌ها و جلسات کاری کرد و شرایطی فراهم شود که ایثارگران در این خصوص وارد شوند و اقدامات اثربخش داشته باشند.

طالبی عنوان کرد: جفا در حق شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان و آزادگان می‌دانم که وقت بیت‌المال را صرف برنامه‌هایی کنیم که شعاری برخورد می‌شود و اثربخشی ندارد بلکه باید با برنامه ریزی صحیح در عرصه عمل وارد شویم و مشارکت جامعه ایثارگری را دنبال کنیم.

انتهای پیام/90013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول